Skira blommor

Många är duktiga på att sy, jag däremot hör inte till den kategorin. Avskydde syslöjden på högstadiet så jag lärde mig aldrig det där ordentligt.

Jag vet ju hur man gör, men sedan om resultatet blir bra är en annan femma ;-) Men hade jag kunnat sytt så hade jag gjort snygga fodral till soffkuddarna av det här underbara tyget med skira blommor. Formgivaren heter
Erja Hirvi, för Marimekko.

design online


Postat av: C

Instämmer. Tyget med magnolia-blommor är jättefint!



Och nu MÅSTE jag ju fråga (igen) - vart ifrån kommer den randiga sparkdräkten L har på sig på bilden i babygymmet i gårdagens inlägg? SÅ fin!

2010-01-13 @ 10:21:09
Postat av: Erika

C: Den kommer från polarn o pyret, men är osäker på om den fortfarande finns kvar i butik

2010-01-13 @ 10:27:39
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vilket fint tyg, det ska jag köpa och sy kuddar till vårt vardagsrum! Tack för tipset och tack för en bra blogg!

2010-01-13 @ 13:49:50
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Anonym

Äsch då! Misstänkte nästan det. Har inte sett den i butik : ( Tack för att du svarar!

2010-01-13 @ 16:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: