Vaccin dos 2 & potta på förskolan

Efter förskolan idag var jag och M till BVC för det var hög tid för 2:a dosen vaccin mot svininfluensan. det gick bra men det kom några tårar men när plåstret var ditsatt så var allt bra igen. Hon gick dock snabbt mot dörren när vi var färdiga och när jag sa tack och hej så sa Elwira också "tack tack" till sköterskan =)
Hoppas nu hon slipper någon feber som hon fick sist vid första dosen...
Det var kul att vi träffade ett par på BVC idag som vi träffade på föräldraträffarna när jag väntade Elwira, och hon fick också en dotter i maj-08. Nu väntade dom deras 2:a, det bara pluppar ut bebisar överallt nu =)
Väl hemma gick elwira och gnällde lite och sa "aj aj" och tittade ner på plåstret och var inte alls så nöjd med det.
Tog då bort det och då sa hon "bortaa" och då slutade hon bry sig om benet som hon fått sprutan i. 

Elwira har varit på förskolan idag som hon brukar på Tisdagar och så hade hon sagt "potta" till fröknarna som blev så häpna över det och satte henne på pottan och så kissade hon. M hade missat säga till att hon kissar mer på toaletten nu men det var ju bra att elwira själv sa det då ;-) min duktiga lilla tjej!

Nu är det dags för pyjamas för Ludwig och en dusch till mig. Kraam!

Hämtar sin mössa...

mössan skulle tydligen sitta på inomhus ett tag =)

glad litet tjej hemkommen från förskolan & sedan varit duktig på bvc och fått vaccin



Postat av: Joyce & Stephanie

sv: vsg :) Bara bra tack, själv då? =)

2010-02-02 @ 21:55:09
URL: http://missieofsweden.blogg.se/
Postat av: Denise - personlig blogg om mode & vardagen

ibland kan de va skönt utan telefon :)

dom kostar 999kr vilket e dyrt.. men jag ska köpa dom :) bara hoppas att dom finns kvar imorgon vid 10. Dom är ju slutsålda överallt. Men idag stog dom där, i rätt storlek o allt ;P var där rätt sent oxå så får hoppas ingen hunnit köpa dom

2010-02-02 @ 22:31:09
URL: http://danajs.blogg.se/
Postat av: madde

Vilken söt mössa :D Abbie blir också mest ledsen över plåstret när hon får en spruta, när det väl e borta så bryr hon sig inte :) Du har förresten fått en utmärkelse i min blogg :)

2010-02-03 @ 03:29:36
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: Mamma Jessica

Hej :P

Nej det har jag inte, men har jag haft lite mkt på slutet :/ vart tvungen å byta nummer till hemligt och en massa grejer för det är några som följer efter mig ':S

2010-02-03 @ 08:05:21
URL: http://mammajessica.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Vilka glada härliga spontana bilder :) Kan inte bli annat än glad, ha en fin dag! Kram!

2010-02-03 @ 09:13:20
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Therese

Sötis, va kul att hon är så duktig med pottan! Saga kan ju ännu inte riktigt göra sig förstådd i tal så det är mest upp till mig att tolka henne...



Ja, jag har funderat lite fram och tillbaka med Kid Kraft köket. Egentligen hade jag tänkt köpa det till sommaren när hon fyller 2 eller nästa jul men så blev jag så sugen nu när vi ska inreda hennes rum för de är ju så fina! Fast jag har också tänkt att om hon får det nu när hon är så liten och inte riktigt förstår det här med presenter och sånt så känns det lite tråkigt eftersom hon inte kommer uppskatta själva gåvan + att hon bara kommer växa med köket. Får hon det om ett tag när hon är lite större tror jag det kommer bli en "större grej" då hon blir gladare och kanske uppskattar det mer... Kanske förklarar mig dåligt men det är ju ändå en rätt dyr leksak tycker jag. Och det skulle ju såklart inte vara kul om hon förstörde det med endaste gång... Hm.

2010-02-03 @ 09:59:04
URL: http://thereseedberg.blogg.se/
Postat av: ISA'S STYLE - STYLE BY ME

Vilka söta bilder!=)



Ha en underbar dag i snökaoset!

Kram

Isa

2010-02-03 @ 10:00:49
URL: http://isasstyle.blogg.se/
Postat av: sandra

Alvin blir ledsen varje gång han ser plåstret men så fort det är borta så har han inte ont heller :-) Duktig hon är och säga till med pottan, får hoppas Elwira slipper febern.. Här på dagis börjar vinterkräksjukan tydligen gå på stora avdelningen får se om man kanske ska hålla Alvin hemma resten av veckan..

2010-02-03 @ 10:42:54
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: