Redo

Strax börjar Let´s dance och jag och Ludwig har krupit upp i soffan under hans varma ullfilt och är redo för kvällen. Rodade mig lite med att ta några pics på oss nyss som jag bjussar på.
Ljusen är tända och godiset är framme och nästan redan (!) slut... hmm vem kan vara den skyldige? nää inte är det väl jag! M äter ju inte godis, så det måste vara Ludwig ;-) 
Snart ska jag och Ludwig dansa runt här hemma i vardagsrummet framför Let´s dance, det gillar vi! :-D Sedan ska jag skratta gott åt solsidan, tyckte det vara extra kul med "barnmats" sketchen förra veckan, hihi!

Önskar en riktigt mysig Fredag!

Postat av: sandra

Fina bilder på er! Jag hyrde dumpa mig men såg nu att jag redan sett den, typsikt mig att glömma vilka filmer jag sett :-) Här hemma är också godiset snart slut och det är nog jag som är skyldig, jag är mer godisråtta än Andreas! Kram

2010-02-12 @ 20:26:12
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: sandra

Dumpa honom ska det såklart stå, inte dumpa mig :-)

2010-02-12 @ 20:31:19
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Alltså, jag måste bara fråga: är L typ världens lättaste bebis att ta hand om? Ta det på rätt sätt.. Jag är mamma till en 7-veckors (mitt första barn) och är för första gången i mitt liv helt handfallen. Min kväll hittills (är utan sambon för första gången ikväll sedan vi blev föräldrar) har bestått av att vanka, vyssja, amma alldeles för ofta, byta blöjor, vagga, försöka få honom att somna...

Så fort jag läser din blogg känner jag mig helt värdelös, varför sitter inte vi i soffan och myser? Hur håller du honom så lugn och fin och "lättskött"? Att ha småbarn verkar inte begränsa dig alls?



Kram!

2010-02-12 @ 20:55:40
Postat av: Rebecka

Vad fina ni är!han verkar gilla dina armband :) Kram

2010-02-12 @ 21:26:25
Postat av: carolina

vi kikade på brio också, men vi har ganska mycket pengar på ett ikeakort, så vi tänte köra på den sängen, till utseendet var den ganska lik brio =) jag vill iallfall ha en vit :)

men skötbord hittade vi på barnens hus, med balja under. superpraktiskt men inget snyggt överdrag, så det ska vi nog byta ut om det går ;)

2010-02-12 @ 22:06:22
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Annah - blivande tvåbarnsmamma

Oj vad han är lika elwira :D

2010-02-12 @ 22:25:03
URL: http://carpeannah.blogg.se/
Postat av: Therese

Fina bilder, Solsidan är sjukt roligt synd att det inte går repriser, jag tänkte nog köpa den på DVD sen. Kanske går på tv4 play? kramar

2010-02-13 @ 09:52:39
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Erika svarar:

Charlotte: förstår din frustration. Ludwig skrek rätt mycket de första månaderna på kvällarna oavbrutet vilket var lite jobbigt eftersom jag inte var "van" vid det. Men då kunde jag ändå tänka så just då nr det var jobbigt att det GÅR över så småningom. Han höll på så till och från tills han blev nästan två månader ungefär tror jag det var.

Sedan vid två mån kunde jag känna att vi även fått bra rutiner som fungerade, så det tog ett tag men å andra sidan finns det dom som aldrig kommer in i bra rutiner. Nu kan jag svara, ja han är en väldigt "lätt" bebis.



Mitt tips är att försöka vara positiv och tänka så att din lilla kille faktiskt bara är 7 veckor, och då är man ju inte alltid så kaxig.

Förmodligen vänder det även för dig inom kort. Det går ju inte göra mer än att försöka med alla metoder och tillsist hittar ni säkert vad som fungerar för er, det kan ta tid.



Går han upp som han ska din lille kille och verkar må bra i övrigt så är det förmodligen inget konstigt, men är det jobbigt så ring alltid till BVC och hör med dom.

Jag är ju ingen expert på något vis, men jag kan säga att jag är expert på mina egna barn och det kommer du också att bli tillslut :-)



Tålamod, massa kärlek och positiva tankar brukar vara ett bra recept. Kram till er!

2010-02-13 @ 13:18:08
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Erika svarar:

Rebecka: Ja han pillar alltid på mina armband, dom är ju såå spännande ;-)

2010-02-13 @ 13:18:51
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Josefine

Vilken mascara använder du?

2010-02-13 @ 20:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: