Mysiga julen förbi men stämningen förblir

Hej igen & God morgon!

Just nu är det bara jag vaken här hemma och jag har nyss stigit upp och fått igång datorn. Tittade in till våra två små som ligger och susar sött och Elwira pratade nyss lite i sömnen, så gulligt.
Igårkväll somnade jag tillsammans med Elwira i hennes säng, alltid supermys att ligga nära henne och kramas. Vill också ha en sänghimmel att somna under ;-)

Jag är inte riktigt sams med min dator och plockade faktiskt bort den häromdagen innan julafton (blev så arg på den) men nu har jag plockat fram den igen och slutit fred för stunden då den erkar fungerar skapligt för stunden.
Som hos många andra bloggare har inte prioriterat datorn direkt i juletider lika mycket.

Julen räknas ju som förbi men julgranen får förstårs stå kvar ett tag till. Jag älskar vakna upp till en upplyst julgran! "Tjugondag Knut danssas granen ut" som talesättet lyder men granen kommer kommer jag nog plocka bort innan dess, beror lite på hur mycket den kommer börja barra.
Elwira ska på julgransplundring med farfar och Sebbe i januari och det kommer förmodligen bli en hit kan jag tänka.
När jag skulle justera julgranen lite i foten häromdagen på egen hand så välte hela granen över mig och det var inte skönt med stickiga barr i håret vill jag lova och där under låg jag som en boll och tack o lov kom M fort lyfte upp den :-)

Vi äter nog upp sista risgrynsgröten med kanel och socker till frukost idag eller så ska jag göra en saffranspannkaka av den, får se hur jag vill visst ha julen kvar ett tag till :-)

Nu gör jag en liten Ludwig som ligger och sjunger för sig själv så nu får jag gå och plocka upp och morgonmysa med min finaste lille prins.

Hoppas ni får en fin, fin Tisdag!


Våran enkla, fina julgran i år. Pynt med blandade silvriga kulor från IKEA & Åhlens i vita band, lametta samt en "blomma" i toppen. Misteln i zink som också syns är nog min jul-pynts favorit i år :-)

Postat av: Therese

Den är riktigt fin granen! Här blir det snart vanlig frukost med te och smörgås. kram och ha en fin dag!

2010-12-28 @ 08:56:18
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: michaela (gravid v38)

Tycker att det är med lite blandeade känslor som man lämnar julen bakom sig...det är ju så mysigt men den går på tok för snabbt!

Hoppas din tisdag blir kanon!

2010-12-28 @ 10:03:35
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Petra

Tycker det är så mysigt innan jul:)men nu är det över med julmat,man blir lite less oxå.kram

2010-12-28 @ 10:32:00
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Ms. Kidelin

Förlåt Erika men kunde inte hjälpa mig själv fnissa när jag läste att du fått granen över dej. Tur att räddaren i nöden kom:)

2010-12-28 @ 14:44:42
URL: http://www.kidelin.se/blogg
Postat av: Anonym

Det var nog den glesaste julgran jag sett! :o)



Men ni hade dekorerat den fint!



KRAM J

2010-12-30 @ 13:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: