Skön fredag men slutade med feber

Vår stora lilla Elwira har fått feber :-( Hon har varit hur pigg och glad som helst hela dagen och vi har varit ute i solen och myst och lekt rätt länge idag. Men på eftermiddagen runt middagstid så sa hon till att hon var trött och ville sova och gick självmant in och la sig i sin egen säng, inte likt henne tänkte vi. Sedan när hon vaknade eftter en timme ungefär var hon supervarm och hade närmare 40 i temp :/

Vatten bad hon om och hon drack nog aldelles för mycket för upp kom allt och en hel del över mig, men soffan klarade sig där vi satt.
"Klääks!" som hon sa sötungen och när jag höll i henne och frågade "går det bra?" "Aaaa!" svarade hon bestämt och gulligt :-) 
Direkt efter blev hon genast piggare och tyckte det var "blää" med kräkan som hon pekade på golvet ;-)  

 Hon har inte kräkts efter det så hoppas inte det är magsjuka, men det tror jag faktiskt inte för hon drack extremt mycket och när hon har haft det tidigare så har hon fortsatt kräkts med kortare mellanrum.
 Hon somnade dock för kvällen som vanligt lilla hjärtat, hon är så himla söt och duktig även när hon är sjuk.

Hon började ju förskolan nu, så det var väl "dags" för henne att bli sjuk igen då. Vi har iallfall fått vara friska hela sommaren, bortsett från en liten snuva hos Ludwig men nu kommer väl höst & vinter baskiluskerna krypandes igen :/

Sitter och smaskar i mig mina favoriter från lösgodis-hyllan just nu :-) Blir nog lite sent för min del ikväll, har svårt att slappna av och gå och lägga mig när någon av barnen är sjuka, även om de sover

Istället för en pigg & lekfull Elwira som vi brukar ha till kvällen har vi haft en trött och febrig dotter vilandes i soffan :/


Postat av: sandra

Nej stackars söta Elwira, hoppas det går över tills imorgon! Så tråkigt när sjukdomarna börjar komma! Magsjuka är verkligen ingen hit! Kram kram

2010-08-27 @ 21:36:22
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Carolina

Uscha, hoppas hon blir bra snabbt - även här visar de små tendenser på förkylning. :-( Trevlig helg!

2010-08-27 @ 21:51:14
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Sandra

Tråkigt med alla influenser som kommer på hösten. Min dotter som snart är 4 år har nästan alltid kräkts när hon har haft hög feber (+39,5). Tror det är ganska vanligt för barn, så det behöver ju inte vara magsjuka. Krya på er!

2010-08-27 @ 21:55:10
Postat av: Erika svarar:

Sandra: Tack för din hälsning! Ja, min sambo sa också de små kan kräkas av hög feber.

Var ju ett tag sedan hon var sjuk så jag själv har nog glömt bort "hur det är" med små sjukisar. Men tyvärr går vi ju mot sånna tider nu som sagt.



ha en trevlig helg!

2010-08-27 @ 21:59:29
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Therese - Colins mamma

Stackars liten, hoppas hon kryar på sig!

2010-08-27 @ 22:04:51
URL: http://hostherese.blogg.se/
Postat av: Pyttianna

Det är verkligen så typiskt att man blir sjuk när förskolan och skolan börjar igen. Minns själv att jag alltid drog på mig en dunder förkylning och halsont varje terminsstart!

Hoppas verkligen att hon vaknar upp i morgon och är kry igen, inte roligt att vara sjuk inte!



Många kramar och krya på sig hälsningar till Elwira!

2010-08-28 @ 01:15:54
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Katrin

Men lilla snuttan! Är så sött när de små visar hur medvetna de faktiskt är!

Hoppas hon blir bra nu snart!

KRAM

2010-08-28 @ 22:46:04
URL: http://vardagenvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: