För ett år sedan, mys & bebis på hösten



Den här bilden hittade jag på Elwira och är tagen nästan för exakt ett år sedan, tänk vilken skillnad de är på de små de första åren! se vad liten hon ser ut, och cool redan då så klart ;-)
Hoppa studsmatta var en hit redan förra sommaren :-)

*Pjugh* det är varmt och soligt här idag, är glad att sommaren kommit tillbaka en sväng nu, blev nästan lite orlig där ett tag att hösten redan var kommen! Jag har gärna värmen kvar fram till November ungefär ;-)vintern brukar ju tyvärr alltid vara lite för lång, med undantag från förra året för min del.
För då gick jag bara och väntade på att hösten skulle komma, jag ville ju träffa vår Ludwig så klart, som vi förövrigt inte visste var en Ludwig just då men jag hade mina aningar om att det bodde en liten kille därinne ;-)

De flesta brukar kanske föredra att föda på våren/sommaren men jag tyckte nog bäst om att föda på hösten såhär i efterhand! iallafall för egen del så var oktober perfekt. För Ludwigs del kan det ju bli lite knepigare med exempelvis höstkalas, tråkigt att inte kunna vara ute på samma vis som exempelvis i maj månad, som Elwira kom i. Men allt går ju inte att planera och vi ville ju ha ett syskon tätt. Inte vänta bara för att få bebis till våren :) Det finns fördelar och nackdelar med allt.

 Mycket tid går mycket tid till den lilla i början och framförallt mycket amning så jag tyckte jag det var jätteskönt att mysa mycket inomhus när det var kallt ute och man inte gärna var ute längre stunder. Att mysa i soffan framför en bra film och massa tända ljus om kvällarna och amma var mest vad jag sysslade med då. Kändes ett tag nästan som jag hade bosatt mig i våran soffa ;-)
När vi var ute på promenad låg Ludde väl nerbäddad i liggdelen på vagnen och sov nästan alltid, hur lätt som helst.

När lilla E kom minns jag att jag mest tyckte det var jobbigt att vara ute när det var varmt för henne och mig.
Jag tyckte helt enkelt det var jobbigare med värmen den sommaren och tack o lov att det inte var sånhär extrem värme som vi haft i år då!
Tiden rusar  extra fort den första tiden och för mig kändes inte förra vintern alls så lång som för andra eftersom vi mest bebis-myste.  Och myser gör vi fortfarande mycket men med en nu lite större kille & tjej :-)

Tack o lov säger Ludde ännu inte "slutaaa!" om det blir för mycket som en viss liten dam gör. Men det finns stunder Elwira är gosig hon med, min inte alltid som Ludwig ;-) hon har aldrig varit sådär gosigos som en del barn eller mammig/pappig heller frö den delen. Så oj vad jag passar på att myser med vår lilla Ludde må ni tro, innan han också börjar säga ifrån ;-)

För ett år sedan, gravid med Ludwig v31

Ludwig-4 dagar gammal


Postat av: sandra

Ja jag hoppas också sommaren stannar lite till! Hösten och vintern är så lång annars, ja förra hösten förstår jag att ni längtade till hösten :-) Jag tyckte faktiskt inte alls om att få barn i januari eftersom det var så kallt så vi inte kunde vara ute så mycket. Men det beror nog lite på att Edvin skrek så mycket i början + att han fick RS, och Alvin var trotsig annars är det mysigt att värma sig inne med de små!



Ja jag hoppas vi inte blir mer sjuka men nu känns det lite bättre, värst på morgonen :-) Kramar!

2010-08-12 @ 19:28:27
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Håller med dig om att man försöker passa på att mysa så mycket man bara kan innan barnen lär sig säga ifrån. Nu får man pussa så mycket man vill (nästan!) på lillemans gosiga kinder..

2010-08-12 @ 20:24:04
Postat av: Kristine

Och jag tycker att jag födde perfekt på året i feb:)Tycker nämligen inte om att fylla år på hösten så det kan bero på det, sent på året. Perfekt iaf att vara gravid den här varga-vintern då jag inte hade nåt ridhus att rida i;) Men kan hålla med om att det blir lite tråkigt med kalas i februari speciellt när man bor på en gård. Vi hörs! Kramar

2010-08-12 @ 21:20:30
URL: http://ryttarmamman.blogg.se/
Postat av: Hanna i Norrland.

Sv: Ja det är skoj att titta på bilden på en själv när man var liten :) Kanske extra kul när man har barn för att se om det fanns några likheter!

Vilka fina barn du har! :)

2010-08-12 @ 21:24:01
URL: http://hannainorrland.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jo jag ska lyssna på mamma hehe=) men vi myser mkt på kvällarna och pratar när Nelly lagt sig det är inte det som är problemet utan det är utbrotten hon får när man är iväg. Då vet jag inte vad jag ska göra...

Nej barnen tänker inte på skavanker=) det första Nelly gör är att spänna ut magen när hon är nakenfis!=)

Jag har ju ett november barn o ett juni barn. och jag tyckte det var mkt bättre att föda i nov.. för varmt för små bebisar på sommaren ju. Men som sagt kanske inte så kul att fylla sent.. Nelly kunde ju ha sitt 1års kalas ute!

2010-08-12 @ 21:31:31
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/
Postat av: Helenas Hem -Om livet på landet

Jag har ju också ett oktober och ett maj barn! :)

och även två februari barn.



Än så länge föredrar jag höst/vinter tror jag...

Slipper hettan med lilla bebis och slipper visa stora pluffiga mamman i bikini. Hahaha. Ingen risk att bikinin åkte på i sommar förstås. Tar ju ett tag att loosa 24 kg, men jag är på väg...Nästa sommar så! hihi.



Jättefina bilder. Gosa på! :)

2010-08-12 @ 22:06:58
URL: http://blogg.helenashem.se
Postat av: Micha

inte färska blåbär nej :/ men frysta

2010-08-13 @ 00:58:45
URL: http://mixxi.blogg.se/
Postat av: Elina - DALKULLA

Ja det är väl så :)

2010-08-13 @ 07:07:19
URL: http://eliiinas.blogg.se/
Postat av: P

Du har en så fin liten familj, man blir alldeles lycklig av att läsa här =)

2010-08-13 @ 07:37:08
URL: http://ihpm.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Det går fort, träffade min kompis lille Elliot häromdagen. Det var ett par månader sen sist och nu är han snart 6 månader, gud vilken skillnad. Han är ju en riktigt person nu!

2010-08-13 @ 08:21:57
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: Cdot

mina barn är födda 22:a september och oktober, jag tycket det var perfekt. Inget som var planerat alls dock. Jobbigt att ha en liten spädis under sommaren och dessutom var jag så varm av alla hormoner ibörjan med båda barn. Sedan älskar jag hösten så det passar ganska bra, min sambo gör oxå det...

2010-08-13 @ 08:59:10
Postat av: Hanna - mamma till två prinsessor

Jag håller med dig Elina är född i oktober medans Molly kom nu i maj, jag har tyckt denna sommaren varit för varm då hon varit så liten, så det är nästan jag längtar till hösten minus regnet då:) Det var mycket mysigare att vara hemma på hösten eftersom man inte kände samma krav på att vara ute som jag gjort denna sommaren.



Jag är oxå nöjd med icandyn förutom att den är lite klumpig när man går och handlar och ska åka buss, men dem små sitter bra i den och kommer upp från marken till skillnad från andra syskonvagnar.



Kram



2010-08-13 @ 11:16:30
URL: http://esmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: