Energi & jobb

Ofta efter jag lagt barnen på kvällarna så är jag så slut på energi! efter bus & lek, matlagning, diskning, matning, äta, torka upp, skura/dammsuga, bada barn, tandborstning + pyjamas time och ev bokläsning och tillsist nattning tror jag fick med allt ;-) Men när de små sussat en stund och jag varvat ner en stund så får jag oftast tillbaka energin på något konstigt vis, som nu- sitter här hur pigg som helst och bloggar! och kvällen tar inte slut bara för de små sover, finns alltid något att göra här hemma med och så ska man duscha och...
Jag borde nog börja gå och lägga mig direkt efter de små nattats, då skulle jag somna på två röda, gud så skönt! Men att lägga sig strax innan åtta känns lite väl tidigt ;-)

Just eftermiddagarna är ganska intensiva, jag undrar hur det kommer bli när jag börjar jobba sedan? förmodligen gäller det att planera ännu bättre och framförallt vara duktig med planering av mat, för det är där jag tycker det kan bli stressigt vet jag.

På Söndag ska jag jobba igen för första gången sedan mammaledigheten med Ludwig! var tänkt att jag skulle börja igen i Oktober, men jag sa till jobbet att om det behövdes någon i September så jag jag "rycka in" så nu ska jag jobba 4 tider i september innan jag kör igång med 25 timmar i veckan i Oktober.
Jag ser fram emot att börja jobba och komma in i rutiner och som förhoppningsvis kommer fungera BRA :-)


Postat av: Ellinor

Vad jobbar du med ? :)

2010-08-31 @ 21:40:26
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: Therese - Colins mamma

Kul att jobba lite igen! Man får passa på att njuta av tiden hemma så länge den varar :)

2010-08-31 @ 21:47:04
URL: http://hostherese.blogg.se/
Postat av: sandra

Vad roligt! Längtar lite tills jag börjar plugga igen nu.. Kram

2010-08-31 @ 22:09:27
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Anna - Zparriz

Men vet du vad? Du har helt underbart fina ögon! :)

2010-09-01 @ 00:42:14
URL: http://zparriz.se
Postat av: Nathalie

Jo det är inte lätt när man börjar jobba ja skrev precis om det igår. Igår var det katastrof med maten vi hann inte laga färdigt innan Nelly somnade på natten fastän vi började med maten vid fem! Så när barnen lagt sig igår vart det storkok så man bara kan ta fram till dom ikväll så de slipper vänta stackarna.

2010-09-01 @ 10:49:29
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/
Postat av: Katrin

Nej då, inte alss för tidigt att knyta sig vid åtta om man har två små barn =)



Vad avis jag blir, vill också jobba! Och 25t är ju alldeles lagom också.

Det kommer nog gå bra ska du se, visst är det jobbigt i början men man anpassar sig och kommer in allt ganska snabbt ändå tycker jag.



Kramkram

2010-09-01 @ 12:11:17
URL: http://vardagenvar.blogg.se/
Postat av: Kidelinbloggen - Therese

Duktiga du, jag beundrar din energi! Du/ni kommer klara detta gallant.

Ang. objektivet som jag vill ha och skrev om så är det alldeles perfekt för mina ändamål. Jag gillar t.ex. inte att fota med vanlig blixt och objektivet släpper igenom mycket ljus så det är lättare att fota även när det är mörkt och skärpedjupet går även att trixa lite mer med vilket jag gillar. Det negativa är ju att man inte kan zooma fast det är i mitt fall oväsentligt och det kostar bara typ 1300 eller liknande vilket ju är billigt när man jämför med andra och allt man får för pengarna.

2010-09-01 @ 21:38:48
URL: http://www.kidelin.se/blogg
Postat av: Cdot

Jag tycker precis som dig att eftermiddagarna är väldigt intensiva, speciellt om man är själv med barnen. Det är verkligen energikrävande från middagsstöket fram till dom sover (min dotter somnar ofta så sent som 21 dessutom, sonen är lättare)

2010-09-02 @ 08:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: