Sallad till lunch

Gjorde iordning god tonfisksallad idag till lunch och det var jättelängesedan sist vi åt det här hemma!
För en tid sedan gjorde vi ofta pastasallad och det är ju så gott och nyttigt så det måste vi bli bättre på att äta här hemma. Jag älskar "matiga" sallader och helst färskt bröd, smör & ost till.

Elwira äter långt ifrån alla grönsaker och är sådär förtjust i sallad längre så jag får väl passa på att äta det när hon är på förskolan :-) Försöker få i henne mer grönsaker men det går ju inte direkt tvinga i de små det.
Tror det kommer så småningom och viktigaste är nog att de äter iallafall liiite grönt till varje måltid.
Bättre med lite än inget, eller hur :-)

Postat av: Kidelin bloggen - Therese

Vilket "sammanträffande". Gjorde tonfisksallad idag och tog med ut till lekparken. Saga har också blivit "petig" med grönsaker, rätt mycket till allätare ändå men hon var nog ett strå vassare när hon var mindre.

2010-04-20 @ 14:48:56
URL: http://kidelin.se/blogg
Postat av: Cecilia

Måste också göra sallad lite oftare! Tycker att man blir mer sugen på sallader den här tiden på året. Jag tror ju att det är jättebra att ni äter mycket grönsaker så Elwira och Ludwig ser att det hör till. Den där gamla klyschan att barnen gör som vi gör och inte som vi säger åt dem att göra stämmer nog rätt bra.. Kram!

2010-04-20 @ 15:04:10
Postat av: Erika svarar:

Cecilia: ja det är nog så att man blir mer sugen på sallader nu när solen har börjat kika fram :-)

Ja, jag tror med på den klyschan, att barn gör som vi! Kram tillbaka!

2010-04-20 @ 15:15:39
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Kristin

Nu blev jag också sugen på sallad, får nog bli det till middag senare i veckan. Nova är likadan gällande grönsaker, hon ska alltid ha det på tallriken när vi äter det och varje gång smakar hon men spottar ut det lika snabbt. Det enda hon gillar är majs men det vet jag inte om man kan räkna som grönsak :) Mvh Kristin

2010-04-20 @ 16:27:27
URL: http://lillprinsessan.blogg.se/
Postat av: elinjosefine

Ja sallad är min favorit lunch. Ibland gör jag en stor sallad och har med på jobbet så kan man iaf ha den i 2 dagar beroende lite på vad man har i den.

mmm...

2010-04-20 @ 17:31:52
URL: http://elinjosefine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: