En dröm i vitt

Så otroligt skönt det var att vara ute i solen idag, fantastiskt väder har vi här idag! Blev lite sen lunch här idag och det blev kina mat från spicy hot.

Efter maten somnade Elwira som en stock och strax efter ville Ludwig ammas och sedan somnade han med. Tänkte att jag skulle lägga mig en stund i soffan för att "ta igen" lite tidningar som blivit liggandes men somnad tydligen jag med!

Det var längesedan jag drömde något som jag verkligen kom ihåg (kanske för att jag sover som en stock på nätterna?) men idag minns jag drömmen rätt tydligt. Vi bodde i ett vitt hus utanför stan och med naturen alldeles runt knuten, helt underbart!
Ljusa golv och inrett i mestadels vitt och svart men med några färgklickar här o var. Det var en perfekt kombination mellan modernt och en stänk av en lantlig touch. Det var perfekta kontraster som jag älskar! Köket var underbart och hade vackra fönster, en stor ugn och fläkt, granitskiva som köksbänk och snygg kran bland annat.
Minns inte alla detaljer men fint och fräscht var det! och vi hade diskmaskin och hade plats för en kitchen aid bakmaskin! haha :-) snacka om att man kan bli glad för mindre ;-)
Större badkar med bubbelbadar och en vit trappa upp till en övervåning som jag aldrig "hann vara på" i drömmen då Ludwig väckte mig från det perfekta huset i drömmen.

Saknar verkligen att inte bara kunna gå ut utan att det ska bli ett litet projekt liksom. Hur kul är det att låta Elwira & Ludwig få leka på betong terrassen här liksom, eller ute på torget här nedan skulle hon ju kunna leka själv, eller inte.
Det är bekvämt att bo mitt i stan som vi gör men mycket skönare skulle det vara en bit utanför!

Hoppas jag drömmer vidare på min dröm inattl och får veta hur det ser ut på övervåningen, kanske en W-I-C där? ;-)

Man får inte glömma att dröm kan bli verklighet och det kostar inte att drömma

Postat av: Nina - Glamourmamman

Hoppas att drömmen går i uppfyllelse :-)

Kram & Gonatt!

2010-04-11 @ 21:38:51
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Janni gravid i vecka 39 ♥

Tack så mycket, ja hästar är fantastiska, jag slutade rida förra sommaren när jag flyttade till köpenhamn, så min syster rider och tävlar på heltid nu och har mina två hästar!

Men jag passar på att pussa på dom när jag är hemma och hälsar på, sen ska jag rida i sommar absolut, men bara för skojskull!



Hoppas ni mår bra!! o dina söta barn!

kramar

2010-04-11 @ 22:02:43
URL: http://jhfashion.blogg.se/
Postat av: madde

Åh det låter som ett helt perfekt hus :D Jag drömmer också om att ha ett hus eller iaf radhus med en liten tomt där barnen (o hunden) kan springa och leka. Gillar att hålla på med blommor (men gör det ALDRIG) så de skulle va kul att ha en liten rabatt och kanske ett litet grönsaksland lr nåt. Vi ska försöka köpa hus när vi flyttar till sverige och hoppas verkligen att vi hittar nåt, är sååå trött på att bo i lägenhet :/

2010-04-11 @ 22:30:22
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: Therese

Söta du, vilken gullig dröm! Hoppas det blir till verklighet för dej och din familj. Kram

2010-04-11 @ 22:34:29
URL: http://thereseedberg.blogg.se/
Postat av: Petra

Drömmar är till för att förverkligas:)så stor han blir lill Ludde,åh snart e vi där oxå,så kul att se alla framsteg,kram

2010-04-11 @ 22:46:42
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Linda

Vår dröm är också hus med stor trädgård.

Huset behöver inte alls vara stort, lagom är bäst!



Du har rätt, jag har ju inte ätit din pizza =)

Ha en bra dag!

2010-04-12 @ 08:22:53
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/
Postat av: Theresa

hihi jag vet vart det skulle kunna vara :)

2010-04-12 @ 11:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: