Det flyter på fast utan värme

Tvättmaskinen går varm nere i källaren och jag har sprungit upp och ner ett par rundor nu hela kvällen *pjuh* men nu är sista maskinen snart färdig och återstår bara att bädda rent i sängarna sedan kommer jag nog somna innan jag hinner lägga mig i sängen.

Lilla E gick sista dagen på förskolan för veckan idag och fick ett datum för "utvecklingssamtal" på förskolan idag, ska bli så kul trots att vi redan vet att det går så bra för lilla E och att hon är full av glädje och energi, men ska bli kul att få en ordentlig pratstund.

Annars har dagen flytit på bra och ikväll lagade jag en ny kycklingrätt med färsk pasta som smakade bra.
 Jag tycker det är så skönt på kvällarna när M är hemma och då passar han på att ta en dusch med Elwira och jag lagar mat och myster med Ludde i köket och då flyter matlagningen på smidigast :-)

Det har blivit något fel på våra Element här hemma och inget är påslaget så det är riktigt kallt här hemma , framförallt i vårt och Elwiras sovrum. Ingen hantverkare dök upp här idag men tydligen ska det komma någon tidigt i morgon bitti och det hoppas jag verkligen för nu blir det andra natten utan värme. 
 Elwira som sparkar av sig täcket blev ju superkall om kroppen i bara pyjamasen så igårkväll fick vi sätta på henne tröja + byxa, hon undrade vad vi styrde med men vaknade aldrig till ordentligt och somnade om direkt som tur var. Hon får lätt undertemp så lite mer kläder var ett måste.
Ikväll har hon tunn fleecetröja + byxor under pyjamasen (kan inte ha dessa över då hon tar av sig dom) och när vi hade satt på henne kläderna satte hon på sig gummistövlarna och hoppade upp i vagnen, hon trodde väl vi skulle gå ut :-) det är verkligen tur att det inte är vinter längre för då hade det verkligen varit kallt!

Regnet smattrar här utanför fönstret, mysigt tycker jag fast i morgon får det gärna bli sol :-) Nu ska jag ta en "nattmacka" och en kopp te :-)  Kram, hej och godnatt!



Postat av: Petra

usch låter inge vidare att behöva sova påpälsad:(hoppas det ordnar sig kram o natt

2010-04-08 @ 23:13:19
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Madelene

Jobbigt utan värme, värmen i vårt område dog (pga rör som gick sönder) när det var som kallast och då hade vi bara 11 grader i lägenheten. :/

Nu förstår jag vad du menade när du sa att få barn är det största som finns. :) Imorgon blir min lilla tjej 4 veckor, så underbart! <3

Kram på dig och din fina familj / Madelene

2010-04-09 @ 00:25:45
URL: http://bull-ugnen.blogspot.com
Postat av: Sandra

Ja det gäller att rensa, vi har två vagnar i förrådet som också måste säljas. Känns inte som man har tiden att ta av klädsel, tvätta, fota, lägga ut. Men ska försöka ta mig tid till det. Hoppas det kommer någon och fixar er värme så ni slipper frysa fler nätter och att ni får en bra fredag! Kram

2010-04-09 @ 08:48:13
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmammman

Du har en liten utmaning hos mig ;-)

Kram!

2010-04-09 @ 09:51:47
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Nina

Tyvärr blev det ingen sol idag, men hoppas ni får lite värme till kvällen ; )



Trevlig helg!

2010-04-09 @ 11:06:29
URL: http://petitfashion.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: