Hej Lördag!

Hej o hå!

Redan lördag och tiden går fort även nu när man är hemma med våran lilla snoriga Elwira. M jobbar idag så jag och Elwira är själva här hemma och vi myser runt i en varsin mjukisdress hon och jag :-) det blir att stanna inomhus nu när hon är sjuk.

Är så sugen på att baka kakor idag, vet inte vilken sort jag ska välja bara och så måste vi ha ingredienser hemma också för jag har ju ingen möjlighet att gå iväg och handla. Elwira får vara med i köket och det är tur att vi har en grind + en dörr i köket så hon inte kan smita iväg när man vill ha koll på henne men även hinna fixa lite i köket. Med leksaker och böcker så går det som tur är jättebra :-) ja vad skulle vi göra utan den där grinden, då skulle vi nog inte få mycket mat i oss här hemma, hoho!

Jag började plocka lite bland bebisens kläder och skriva upp sådant vi behöver köpa innan h*n kommer igår och de kläder vi haft till Elwira + köpt lite nytt kommer räcka gott och väl den första tiden.
Det vi faktiskt behöver och ännu inte skaffat är en spjälsäng + tillbehöver men det är ganska enkelt att ordna med snabbt, ikea nästa!
Innan Elwira kom hade jag en lååång lista på saker som skulle inhandlas, men den här gången är listan betydligt kortare eftersom vi har det viktigaste man behöver och egentligen behövs knappt någonting till den lilla plutten!
Blöjor, en termometer och lite kläder och kärlek skulle räcka gott och väl egentligen :-)
Bugaboon kommer vi behålla till den lilla men åh vad jag sååå gärna skulle önska jag kunde byta ut den till en Mutsy 4rider istället, den sittdelen är också vändbar vilket är funktionen jag nog tycker bäst om med cameleon. 
Vill ha mitt barn sittandes emot mig när det väl är dags att byta från liggdelen.  Jag, liksom M är smått trött på buggan men den fungerar.

Nu är det dags att fixa lite lunch här till lillan och mig! ha en fortsatt bra Lördag!





Postat av: Charlotte

Jag är på vagnjakt och provkörde Bugaboo Cameleon idag! Verkar ju toppen, men är inte varukorgens placering helt knäpp, speciellt under liggdelen. Man får ju inte in någonting i det smala utrymmet mellan liggdelen och korgen, eller?

Vad är era erfarenheter med det?

Vore toppengulligt om du ville slänga iväg en snabb kommentar om det, allt är ju som en djungel i vagnvärlden...

2009-09-05 @ 15:43:52
Postat av: Erika svarar

charlotte: Det är lite kul att du nämner det, för jag har stört mig på just detta, speciellt när man har liggdelen på, med sittdelen så blir det mycket bättre. har hittat en ny favorit som jag skulle köpa om vi inte redan hade våran bugga, en mutsy 4 rider- skrev ett inlägg om det nyss dessutom :-)

2009-09-05 @ 22:34:34
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: