De flesta dagar går i raketfart

Den här dagen har gått minst sagt i raketfart efter jag lämnade Elwira på förskolan på förmiddagen. De har varit på utflykt hela dagen lång och allt har gått bra och Elwira hade ätit köttbullar med händerna som ett litet matvrak :-)  En lite tröttare Elwira har vi dock haft här hemma ikväll och hennes näsa rann när vi hämtade henne från förskolan så förmodligen har hon gått och blivit förkyld nu, men det kanske bara var en tidsfråga när första förkylningen skulle bryta ut nu när hon går på förskola eftersom det drabbar alla mer eller mindre.

Innan lunch hann jag med en runda med dammsugaren och moppen och slängde in en maskin med tvätt sedan gick jag iväg till en läkartid som jag fått. Har blivit sjukskriven nu på 50% och det känns inte mer än rätt så som jag mår nu till och från. Jag ville inte bli sjukskriven på heltid så nu ska jag prova med det här och se om det fungerar bättre, jag vill ju inte hålla på att sjukskriva mig var och varannan dag längre.

Efter läkarbesöket var jag hemma och åt lunch och mer än det hann jag inte förens det var dags att gå till barnmorskan för att få akupunktur.
  Barnmorskan satte fler nålar än sist den här gången två till vid handlederna och två på utsidan av vaderna och AJ den ena nålen när hon stack kändes verkligen!
Ganska snart när nålarna satt i så började jag svettas och blev supertörstig och det kändes som om jag höll på att svimma så barnmorskan fick hämta vatten och jag fick sätta mig upp en stund sedan blev det bättre men det var inga härliga 20 min att ligga med nålarna.
Efteråt var jag fortfarande ganska yr så jag fick lite kakor och mer vatten och då kändes det okej igen. Konstig reaktion det blev men gick över rätt fort som tur var.

Tänkte gå hem och vila men då skulle M iväg och hämta Elwira i parken där de varit hela dagen och då ville jag ju så klart följa med.
De hade dock gått lite tidigare än vad de sagt och vi hade inte planerat att hämta henne där så vi gick om dom. Jag hade gärna sett mitt lilla troll lekandes där :-) men det kommer fler tillfällen och vi fick en bra promenad också ;-)
Det var en smutsig men glad liten tjej som vi hämtade men som sagt lite snorig, man blir ju nervös för minsta lilla nu när svininfluensan går...

Väl hemma fick Elwira bada det första vi gjorde när vi kommit hem och hon älskar verkligen och bada och blir så sur när vi måste ta upp henne, om hon skulle få bestämma så skulle hon nog sitta där dygnet runt :-)
Sedan började det bli middagstid och jag gick iväg och handlade lite snabbt och gjorde iordning en kycklingryta och pasta.

Dagen har som sagt gått väldigt fort och min plan var från början att försöka vila men det blev inte så idag... känner dock inte av någon huvudvärk just nu så den där akupunkturen kanske hjälpte trots allt.

Här regnar det just nu och vad skönt att de små slapp regnet när de var ute idag, nu såhär på kvällen "gör" det ju ingenting att det regnar bara lite mysigt tycker jag.
Nu ska jag själv ta en lång dusch och försöka koppla av, äta glass och lägga mig tidigt ikväll, sömnen känns extra viktig nu för det kommer det bli mindre av sedan när bebis nr 2 är född.


Trevlig kväll!




Postat av: Nina -Glamourmamman

Coolt att akupunktur funkar så bra för dom flesta! Var nu rädd om dig! Kram Nina

2009-09-03 @ 20:20:21
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: