Om jag skulle köpa en ny barnvagn nu...

Om jag väntade mitt första barn och inte hade en vagn redan så skulle jag helt klart välja Mutsy 4rider!
Jag har iofs varit henöjd med våran bugaboo cameleon hittills men jag börjar tröttna lite på den. M har tröttnat på den för längesedan...
Som med nästan alla modeller från -08 så har även vårat chassi gått sönder, det som händer är att styret åker upp trots att det är låst, det lossnar inte men kan släppa lite. Förhoppningsvis kommer vårat kvitto fram snart så vi kan reklammera den. Min syster hade samma problem och reklammerade det och fick ett nytt.
Det verkar dock vara ett väldigt serviceminded föredag vilket är ett stort plus.
En annan sak som jag störde mig lite på när vi hade liggdelen var varukorgen under vagnen som kan bli ganska svår att komma åt och packa eftersom det inte finns så stort mellanrum, men blev mer "luft" när vi bytte till sittdelen.
Kan inte förstå de som köper den här vagnen och kör med på landet, det är en stadsvagn och jag tycker inte om att köra den här vagnen i skogen eller på grus, den är ju liksom inte till för det- men här i stan där vi bor är den väldigt smidig att köra, inget snack om den saken.

Men nu till saken, hade jag som sagt väntat mitt första barn hade jag valt en Mutsy 4rider av lite olika anledningar. Det som känns viktigt för mig är att ha en vagn som det går att ändra sittdelen så barnet sitter emot en eller utåt, hade inte velat haft Elwira utåt när hon var runt 6 månader och vi satte på sittdelen- jag vill ha ögonkontakt helt enkelt.
En annan sak med 4rider är att däcken är lite större men ska tydligen vara väldigt smidig att köra och jag saknar lite större hjul när man kör upp och ner från trottoarer mm.
det finns en varukorg att köpa till som ser väldigt stor och rymlig åt och framförall: lätt att komma åt! me like.
Sedan skulle jag även välja den här vagnen för att inte ALLA har den! När vi fick våran Bugga i April förra året så hade vi inte sett någon som hade den här i stan, det vara bara i Stockholm vi sett många då men nu går var och varannan kotte med den här vagnen.
Visst det är en toppenvagn men just nu tycker jag den här Mutsy Vagnen verkar snäppet bättre. Nu har jag inte provkört denna själv men efter det jag läst och sett samt hört så verkar den vara en supervagn och minst lika smidig som cameleon.

Mutsy 4rider hos bla: Mammarazzi & Knodd

Postat av: Therese

Den verkar riktigt bra! Vi kommer ju släpa hem en Mc Laren till er från USA :) Kanske får jag åka på tjänstresa i början av november så ni kan få den lite tidigare. kramar

2009-09-05 @ 22:48:43
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: ullisar

min kompis har haft en mytsy. både den hjulkombinationen du har på bild och den som svänger på bakhjulen. hon bytte. till en bugga. och har aldrig ångrat! så du gjorde nog rätt :)

2009-09-05 @ 23:39:26
URL: http://ullrika.se
Postat av: Johanna

vi har haft exakt samma problem som er med vår bugaboo, styret släpper, fick ett nytt chassit hemskickat men tyvärr var även det trasigt så nu är vi smått irriterade på vagnen och funderar på en ny...

2009-09-06 @ 01:24:25
Postat av: Erika

Johanna: Vad trist att det var fel även på det andra chassit! Hoppas ni fick ett nytt igen då

2009-09-06 @ 08:53:06
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: modellmini ♥

Hej!



Varför säljer du inte Bugaboon och köper en Mutsy istället? Jag förstår att du är trött på Bugaboon. Nu har vi två söner men hade vi fått barn idag så hade jag satsat på coola BRIO Go´n som finns i butik nu, hur fin som helst!



KRAMIS!

2009-09-06 @ 13:39:24
URL: http://modellmini.blogg.se/
Postat av: Babette

Kan varmt rek denna vagn! =)

2009-09-06 @ 18:42:28
URL: http://frubettys.blogg.se/
Postat av: Linda

Är oxå inne på denna vagnen, vet du om den är mycket tyngre än Buggan?

2009-09-13 @ 20:44:48
Postat av: Erika

Linda: jag har faktiskt ingen aning, men maila och fråga en återförsäljare vettja :) Trevlig kväll!

2009-09-13 @ 20:51:07
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: