Bodybutter & en ny favorit

Updaterade med två nya body butter från The Bodyshop idag, har nästan använt slut en av favoriterna; "almond" snart, den som jag mestadels smörjt magen med. "Almond" går tyvärr inte få tag på här i Sverige.
En budget olja från apoteket "mandel olja" fungerar också fin fint att smörja magen med.

Köpte en "cocoa butter" samt en "raspberry" från body butter serien idag och cocoa ska förebygga bristningar, men tror nog att det mestadels har med gener att göra men att det inte skadar att smörja in den växande bebismagen lite extra under graviditeten.
Jag smörjer magen varje kväll innan jag kryper till kojs, och har produkterna på nattduksbordet för att inte glömma.
En doft jag inte visste fanns i body butter serien var "raspberry" det var enligt expediten en limited edition upplaga  men som snart kommer utgå från sortimentet. Den luktar verkligen hallon och himmelskt gott! den måste jag verkligen rekommendera till alla som gillar hallondoft! den luktar inte heller överdrivet starkt som vissa av deras body butter gör.


Raspberry luktar himmelskt gott och inte för starkt, det gör inte "almond" och Cocoa" heller

Postat av: CiliaH

Body butter är härligt! Jag fick en från Usa av min syster när jag väntade Matildan som hette Mama Bee. Urhärlig, men den går ju inte att få tag på här. Själv använder jag annars enbart en som heter Epoch Baobab. Luktar lagom mycket och man bidrar till välgörenhet när man köper den. Sen är där inga konstigheter från oljeindustrin typ paraffin och sånt heller i den.



Hoppas du har en fin dag.

Kram

2009-09-09 @ 17:46:12
URL: http://ugglehuset.wordpress.com
Postat av: emily

ååh cocobutter hade jag för att förebygga bristningar när jag var gravid och den luktar gudomligt!!

2009-09-09 @ 18:14:16
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Petra

De luktar så otroligt gott :)hade en peach doft och nu måste jag testa fler ser jag:)kram

2009-09-10 @ 23:33:20
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: