Laddar med järn

Idag har jag ätit blodpudding till lunch och jag tycker det är riktigt gott! men alla håller kanske inte med om det.
Mitt järnvärde var bra hos barnmorskan tidigare i veckan men jag fortsätter med mina järntabletter och tänka på järnvärdet like extra iallafall för att ladda depåerna. superkrafterna behövs till förlossningen, så man får ladde som en indrottsman :-)
M Äter inte blodpudding, men han säger att det är för att han äter ju inge lingonsylt (han har diabetes) så jag förstår honom faktiskt, men idag var han inte hemma vid lunch så då passade jag på att göra iordning det till mig själv istället.
Utan lingonsylt till skulle inte jag heller tycka det var lika gott. Själv äter jag alltid vitkålssallad med dressing på och dricker alltid juice till, för att c-vitamin ökar järnupptaget sägs det.
Pressade även egen apelsinjuice idag, så underbart gott till!

Postat av: Förvirrade Morsan

blodpuddig är gott, så länge man inte tänker på vad det är ;D

2009-10-01 @ 13:53:17
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: Mia ☆

Kan vara gott, men bara med lingonsylt ;) Ha en toppentorsdag, kram!

2009-10-01 @ 14:30:06
URL: http://www.thelifeofmia.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: