Det går åt extra energi

Nu när jag ammar igen så har jag börjar bli extra hungrig, det blev jag sist också men det går ju åt mer energi då, känns som det går ännu mer än av att vara gravid.
 Jag äter mycket mat i vanliga fall men när jag ammar så börjar jag äta som en mindre häst. Det är lite små farligt att ha för mycket godsaker hemma för då slukar jag allt på en och samma gång.

Ska försöka fortsätta köra mitt race med enbart sötsaker på helgerna, fungerade ganska bra när jag var gravid och jag tror det är bättre för lillkillen om han slipper en massa onödiga ämnen i bröstmjölken.
M:s föräldrar var här i förrgår och hade med sig massa god frukt som M gjorde iordning en fruktsallad som han serverade mig i soffan när jag satt och ammade förut- vardagslyx med sådan service :-)
"fiskade" dock men en liiiten påse ahlgrens bilar, men bättre än en hel stor eller hur ;-)

Nätmelon, äpple, färsk ananas, kiwi, päron, plommon, cashewnötter, apelsin

Postat av: Nina - Glamourmamman

Gud, jag åt kopiösa mängder mat när jag ammade! Och ändå fullkomligt rasade kilona av mig! Hade varit ett benrangel om jag inte hade ätit som en häst (och jo, jag lovar att jag åt MYCKET onyttigheter också) :-)

Kram Nina

2009-10-07 @ 21:42:25
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Petra

Det stämmer jag blev jättesugen på sötsaker när jag ammade i början med Engla!Undrar hur mkt energi som går åt egentligen? kram

2009-10-08 @ 08:28:29
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja jag minns åxå när jag ammade Ally- jag köpte sååå mycket lösgodis på helgerna :)

2009-10-08 @ 11:18:34
URL: http://mclachlan.blogg.se/
Postat av: Martina

Det där känner jag igen, jag hade ett enormt sug efter både choklad och en massa mat. Men det är ju viktigt att äta så amningen fungerar. Jag bara tappade en massa i vikt så jag behövde äta upp mig... så jag åt ALLT jag kände för...

2009-10-08 @ 19:19:41
URL: http://skepparegatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: