Adventljusstake & de små lapparna?

Tycker inte adventljusstakar brukar vara så fina, eller snarare det är svårt att hitta lagom enkla och snygga.
Förra året såg jag i en inredningstidning på en bild där de hade blockljus på en bricka samt numrerade ljus, enkelt och modernt tänkte jag så jag använde mitt vita ljusfat från cult deign och shoppade röda blockljus och numrerade ljusen, fin fint!
När jag tidigare idag var på väg att köpa blockljus från samma märke och använda till jusfatet i år så hittade jag den här snygga adventljusstaken, också från cult design och det fanns bara en kvar så den väntade nog bara på mig ;-)

Sedan måste jag fråga om det är någon som vet det här med de små etiketterna som sitter på allt möjligt porslin.
Jag har pillat bort mina på iittala kivisarna exempelvis men fick sedan höra att "värdet" sjunker då, men vad tusan jag hade ju inte tänkt sälja dom... hmmm.
jag trodde de fanns för att fylla samma funktion som märkeslapparna som hänger på kläderna i butik exempelvis?
de klipper man ju av =) man gör väl som man vill iochförsig.
Men hur är det egentligen? ska dessa lappar vara kvar?

Postat av: Linda

2009-11-28 @ 08:31:12
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/
Postat av: Linda

Vilken tur du hade!

Det ä så mysigt med advent

2009-11-28 @ 08:31:52
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/
Postat av: Saga & hennes mamma

Precis som du säger tycker jag man gör precis som man vill, vet ite vad som är "rätt och fel".

Tack för tipset om cults adventsljusstake. Letar verkligen efter någon enkel och båda dina tips var toppen, tack:)

2009-11-28 @ 08:42:17
URL: http://sagadelin.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Jag har låtit mina sitta, just för att dem inte stör mig direkt, men jag håller med dig..min tanke är heller inte direkt att sälja mina så värdet spelar ingen roll.

Men stör dem dig så plocka bort dem om du nu inte ivll sälja..hade jag gjort! Kram å trevlig helg..

2009-11-28 @ 09:40:54
URL: http://jassenilsson.blogg.se/
Postat av: Katarina

Så fint det blev! Jag har gjort en likadan adventsljusstake som du hade førra året, också vældigt fint! Och ja, det stæmmer som du sæger att man ska ta bort eventuella klisterlappar från glas och porslin! :)

2009-11-28 @ 11:28:02
Postat av: Elin

Oj, detta var ett jättegammal inlägg så troligtvis kommer du kanske ändå inte se detta? Men just denna saker kan reta gallfeber på mig haha (onödigt I know), jag har sjukt många (vågar inte ens skriva hur många..) kivi-lyktor, och har pillat bort lappar på varenda en, samma sak med vin/ vatten/ champagneglas av samma märke, o samma på mina cult ljusstakar, förstår inte varför lappen ska vara kvar, är ju skitfult :P Som du säger, samma sak då som att gå runt med prislappen på kläderna :S



nä, jag säger som simon & tomas sa i ett av deras inredningsprogram, där det var just en som hade kvar lappar på iittala grejer "vad är grejen med att ha kvar det? att man så otroligt gärna vill visa vad för märke det är lr?"



Haha, inte direkt någon big deal, men ibland kan småsaker göra en galen, detta är en av mina värsta "reta-sig-på.saker" haha



Men såklart alla gör som man vill :P

2011-04-21 @ 22:16:42
URL: http://elins88.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: