Frisörbesöket

Hemkommen sent ikväll med tåget som rullade in strax efter tio. Har tagit mig  en sen kvällsmacka och druckit te och bara umgåtts med M nu ett tag i kväll. Elwira har varit en glad tjej som vanligt och allt hade gått bra med henne idag sa M. De har varit ute på promenad och umgåtts med farmor och farfar samt shoppat på stan.

Jag åkte ca 08.00 med tåget till Stockholm där jag mötte upp syster T och lille Viggo, och sedan hoppade vi på tåget till Gävle för att bli fixade i håret.
Frisören började med systers hår runt halv tolv och jag passade lille Viggo som var så snäll så. Han har blivit en stor kille nu, 3 månader nu och så söt. Gick i väg en sväng på stan med han och då somnade han som en stock.
Fick äta lunch själv idag, och det är inte var dag det händer men jag hade ju lille Viggo som sällskap :-) Åt på en china restaurang och det var gott.
Efter det så gick jag tillbaka till frisören och då var frisören nästan klar med T:s hår så då stannade jag kvar där. 
Viggo tyckte det var spännande att kika på när morsans hår fönades men sen blev det hungrigt och då var det dags för amning.
Systers hår tog nästan 2½ timme, men tiden gick så fort när jag passade han.

Sen var det min tur att sätta sig i stolen och  frisören började lägga en färg i utväxten som fick sitta i ett tag. Sedan var det dags för sköljning och därefter kammning och klippning. Jag toppade bara topparna, precis som jag brukar göra.
Efter det var det dags att föna håret och sedan sätta igång med alla folieslingor som alltid tar såå lång tid, snacka om träsmak i baken. Och när de var klara så skulle de ju också sitta i och verka. Det är mycket väntan hos frisören, tacka alla tidningar!
sen plockades folien bort och håret sköljdes och tvättades noga. Sedan la hon i någon produkt i håret som skulle jämna ut färgen eller hur det nu var. Jag var så trött vid det här laget så jag kommer inte ihåg vad det var hon förklarade men den skulle också sitta i håret och verka ett tag. Jag blir alltid så trött av att bara sitta. 
Efter det var det dags för sköljning igen och sen fönade hon hela håret och SEN var det klart, ca 4 timmar senare =)
Men det är inga konstigheter, 3-4 timmar brukar mitt hår ta att göra.

Blev iallafall jättenöjd med resultatet men frisören sa att  det kommer bli något ljusare efter första tvätten. Och jag tycker alltid det blir snyggare då med eftersom håret färgen "blandas upp" då och det är då jag helt kan se det färdiga resultatet.

Sötaste Viggo!

Jag med snygga folieslingor...

Och såhär blev då resultatet...

Är så trött just nu, men bjuder på ett leende för att jag är nöjd med dagen och håret så klart

Postat av: Sophia

Blev supersnyggt. Vad avundsjuk man blir på håret. Så långt och fräscht.

2009-03-05 @ 23:35:16
URL: http://phialia.devote.se
Postat av: Rebecca

Jättefint!

2009-03-06 @ 06:53:10
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Therese

superfint! Mitt hår brukar också ta sådär lång tid när jag ska "göra något" med det och det är så segt tycker jag. Resultatet blev ju jätte bra iaf.

2009-03-06 @ 07:45:24
URL: http://likie.webblogg.se/
Postat av: Maria

Jättefint! Du har fantastikst hår!

2009-03-06 @ 07:58:12
URL: http://mclachlan.blogg.se/
Postat av: Ingela

Åh så fint det blev! DU har jättevackert hår!



Hoppas ni får en fin dag!



Kram

2009-03-06 @ 09:35:15
URL: http://ingelasdagbok.blogspot.com
Postat av: Sagolikt by Perla

Kanonsnyggt blev det!!! =) Jag sitter ca 2 tim hos frissan, har också långt hår... trist men det är det ju värt!

2009-03-06 @ 16:34:45
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: Camilla

Superfint=) Underbart hår!

2009-03-06 @ 18:55:55
URL: http://camillarosen.blogg.se/
Postat av: Helena

Men gud vilket sammanträffande.. jag bor i gävle och satt och fikade på ett fik i torsdags och såg någon som var såååå lik dig komma gående, men slog bort tanken ganska snabbt med tanke på att du inte skulle vara här i lilla gävle bara så där =) Tyckte att tjejen (du) som kom och gick var snyggt klädd (min kompis kommenterade det också). Men efter att ha läst bloggen nu så förstår jag varför du var här. Kul att se dig =) Vilken salong var ni på?

2009-03-08 @ 20:15:06
Postat av: Erika

hahaa nämen vad roligt! Vi var hos en frisörsalong som hette "People" som min syster har gått till i många herrans år nu för hon har "sin" frisör där som hon tycker så mycket om. Och jag blev också jättenöjd med mitt hår. Ha det så bra!

2009-03-08 @ 20:42:29
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: