Bara finnas där

Elwira har fortfarande feber och igår kväll innan vi gick och la oss så kändes hon ännu varmare och då var det även dags att ge henne andra dosen med alvedon så vi fick väcka upp henne och ge henne det.
När M hade pratat med sjukrådgivaren så fick vi även tipset om att bada svalt, men att bada med henne så man själv kände att vattnet var svalt, så jag fyllde badkaret en bit och tog ett bad tillsammans med Elwira så hon kyldes ner lite.
 M kommenterade våra magar, att vi var ganska lika- Elwira med sin lilla putande barnmage och jag med min gravidmage :-)
Sedan drack hon en hel flaska med vatten och vi låg i våran säng med henne i mitten och bara myste tillsammans en stund.
Sedan somnade hon om och har sovit hela natten och febern har sjunkit något så det går åt rätt håll.

Damen på sjukvårds upplysningen sa att det är vanligt att barn runt ett och ett halvt års ålder får en så kallad tre dagars feber som kommer plötsligt så det är kanske det hon fått nu. Men hon är duktig och äter som vanligt och dricker en massa vatten som vi ger hela tiden så det går väldigt smidigt här hemma, hon ser bara lite tröttare ut vanligt vilket är förståligt. Men en piggare och gladare liten sjukling får man nog leta efter, för hade hon inte varit varm och febertermometern visat att hon faktiskt har feber så kan man inte tro att hon faktiskt är sjuk.

Är glad att det inte är varmt och kvavt här just nu när hon har feber för det skulle inte vara så kul. Idag regnar det här och det är svalt ute så det är perfekt väder att ha feber i eftersom vi inte kan vara ute men kan vädra mycket så det blir svalt här inne istället.

I morse drack hon också en flaska vatten innan frukosten och vi låg alla tre (fyra) i sängen. Så det finns något positivt med att vara sjuk ändå, att bara vara tillsammans och ha en liten mysstund ihop är guld värt och Elwira tror jag känner av den lugna stämningen och att vi finns där för henne.
Jag berömde M igår och sa att jag tycker han är en sådan fin far för han har så bra hand med Elwira och det är så härligt att se dom ihop, mina finaste.

Vi kommer alltid finnas där för våran tjej, frisk som sjuk, glad som lessen. Kärlek

Postat av: Therese

Alltid jobbigt att se sina käraste må dåligt. Hoppas hon snart kryar på sig.



Och ja, jag köper ett regställ om vi åker dit igen men får se lite vad dagarna där nere har att bjuda på, osv.

2009-07-28 @ 11:35:25
URL: http://likie.webblogg.se/
Postat av: bente

ge Elwira en stor krya på dig kram ifrån mig

2009-07-28 @ 12:11:59
Postat av: ♥ Mamma Russin

stackars lillan..

men som du skrev, man får mysa mycket då dom små är still när de är sjuk..



hoppas hon mår bättre nu, kram

2009-07-28 @ 21:23:59
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: