Liten och febrig

Lillhjärtat vaknade upp efter sin eftermiddagslur här varm och lite snuvig och jag tog tempen och såg att hon hade fått närmare 39 graders feber. Hon har inte alls verkat sjuk så det bara kom helt plötsligt.
Man märker dock inte på henne att hon är sjuk för hon vill busa runt som vanligt men är lite mer gosig och kommer till oss och vill bläddra i böcker och pussas och kramas.
Förut kom Elwira och pussade min mage, bara helt spontant- så himla gulligt! och sedan gjorde hon det flera gånger efteråt när jag sa "pussar du på magen?" jag tror hon förstår lite kanske att det är någonting speciellt med magen, fast inte vad vi klappar magen varje dag tilsammans och jag säger att  bebisen bor där.
Även om hon är liten så förstår hon säkert mer än vad man tror.

Nu ska jag gå till M och Elwira och laga ihop lite mat och smoothie och ge Elwira en liten dos med alvedon.
Hoppas hennes feber sjunker snart och att bara är något tillfälligt.
Jag ska fortsätta mysa med Elwira nu och tanka henne med vatten och extra mycket kärlek och se till så hon blir frisk nu, min fina lilla febriga tjej

Update: Vår första tanke var att nu har hon fått svininfluensan och M ringde vårdcentralen direkt (tror jag han ringde, eller så var det sjukupplysningen) för nu när den härjar är det lätt att tänka att det skulle vara det, fast det med största sannolikhet bara är vanlig feber. Men hon har som jag skrev "bara" feber" och lite lite snuvig så förhoppningsvis är det inte det...

Postat av: Mamma till 2 små killar

Hej!



Kom ihåg att hosta, diarré, halsont, över 38 graders feber...är symptom på svininfluensa. Förhoppningsvis har ni inte blivit smittade!



Hälsn, Mamma till 2 små killar

2009-07-27 @ 17:44:00
Postat av: Ingela

Hoppas lillskruttan kryar på sig snabbt!

2009-07-27 @ 20:45:06
URL: http://ingelasdagbok.blogspot.com
Postat av: Kristin

Hoppas Elwira snart är feberfri och mår bättre. Nova är det också full fart på när hon är sjuk men vi märker oftast att det är något som inte står helt rätt till då hon blir gnälligare än vanligt och inte vill äta. Mvh Kristin

2009-07-27 @ 20:47:59
URL: http://lillprinsessan.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Det är så överdrivet med svininfluensan nu....allt är faktiskt inte det.Media skrämmer upp folk.Man kan bli sjuk ändå.Hoppas hon mår bättre.Puss!

2009-07-27 @ 22:13:14
URL: http://brunettbeckie.blogg.se/
Postat av: ullisar

det är så förunderligt att dom små inte "lärt sig" att vara ynkliga när dom är sjuka..



kryas dig genast Elwira hälsar Maali!

2009-07-27 @ 23:23:09
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: