Ja just det, alla hjärtans dag är det

Fredag den 13 var det igår ja, otursdag kallas det, och jag blev drabbad så nu börjar jag faktiskt tro att det är en otursdag.
Det blev inget Stockholm i går, jag började må dåligt vid lunchtid och det blev bara värre. M blev tvungen att jobba igår, trots att han egentligen inte skulle, så igår var det en lång dag för en sjukling som mig här hemma.
Jag låg i soffan så fort jag fick tillfälle och fick roa Elwira så gott det gick, och hon var som vanligt snäll som tur var, för igår var verkligen inte min dag och idag har hela dagen gått åt att kurera sig- inget roligt alls.
Igår fick jag i mig blåbärssoppa som var min mages bästa vän och en sallad som M köpte till mig på kvällen och sedan gick jag och la mig kl 8 på kvällen (!) Har fått i mig mer mat idag och känt mig betydligt piggare med inte helt hundra än, men känner att jag börjar återfå mina krafter.

Känner mig så dum eftersom det hade varit planerat sedan länge att jag skulle passa Viggo igår och min syster skulle iväg på möte med sin chef och allting och så blir det som det blir, jag vet att jag inte kunde rå för att jag skulle bli dålig just i går men jag känner mig  dum iallafall. Hade speciellt sett fram  emot att  träffa lille Viggo och se hur mycket han vuxit nu, lillkillen.

Elwira har varit en ängel trots en tråkig och trött mama, hon är verkligen för go och så glad så man kan inte låta bli att le även när man är sjuk.

Och ja just det idag är det alla hjärtans dag, hade nästan glömt bort det om inte M hade påmint mig. Tycker alla hjärtans dag är lite överskattad för kärlek och uppskattan bör man visa var dag, men det är klart det är trevligt med en speciell dag för kärleken.
 Så ikväll ska jag fixa iordning potatisgratäng och M göra något gott kött och så en god sallad till- jag längtar för nu har jag minst sagt fått tillbaka aptiten igen och börjar bli riktigt sugen.
Efter det ser jag gärna en bra rulle, och M vill nog detsamma. Så förhoppningsvis blir det en skön alla hjärtans dag trots allt.


Happy Valentine önskar jag!


Postat av: Linda

Mysigt!

2009-02-14 @ 17:45:35
URL: http://ahren.blogg.se/
Postat av: Ingela

Krya på dig! Hoppas att den här dagen (som är något överreklamerat och mer eller mindre bara en kommersiell grej) ändå har blivit bra!

2009-02-14 @ 18:42:41
URL: http://ingelasdagbok.blogspot.com
Postat av: Pauline

håller med dej,, man bör visa kärlek alla dagar,, men för mig är det en dag, att kanse äta nåt gott, å kanske bara fira dagen lite extra helt enkelt. Vart då nice med gokäk iallfall =)

2009-02-15 @ 14:32:25
URL: http://pallan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: