Vi slapp inte helt

Jag och lillan slapp inte undan att bli sjuka efter pappa tyvärr. I går kände jag mig riktigt risig och fick en dunderförkylning.
Elwira har fått liknande symptom som pappa när han hade influensa. Hon har över 38 grader i temp, lite förkyld för näsan rinner lite lätt och så hostar hon till i bland.
Men hon har nog inte influensa för hon är i stort sett lika pigg som vanligt och leker, och hon vill krypa mer än jag tillåter och pratar på som vanligt men man hör dock att hennes andning i bland kan låta lite mer ansträngd.
Och hon är precis lika glad och vi har skrattat ihop hon och jag som vanligt samt att hon äter som hon brukar. Jag försöker även få i henne extra med vätska och har även gett vätskeersättning.
Men det är en glad liten sjukis jag har här hemma :-)

M är iallafall frisk nu och han är tvungen att jobba nu i helgen för hela hans familj åkte som de gör varje år till Göteborg horse show och har en monter där mm. Hade varit kul att följa med och bo på underbara Gothia towers dessutom, älskar det hotellet och jag har inte ätit någon bättre fruskost än deras. Ja det hade varit kul, men nästa år kanske.
 Så i vanliga fall kunde M:s yngsta syster kunnat jobba så M hade kunnat vara hemma med oss, men nu fanns det ingen annan lösning. De har en anställd men hon jobbar bara Måndag-Fredag och idag är hon ledig.
Men vi klarar oss bra här hemma och jag försöker göra det bästa av situationen och vi har haft det riktigt mysigt och läst bok och busat lite lagom.

 Försöker att se till så hon inte kryper och står så mycket så hon anstränger sig i onödan eftersom det inte är bra för hjärtat nu när hon har feber men det är lite svårt för hon vill vara mer aktiv än vad hon får. Hon verkar inte veta att hon är sjuk, lilla sötisen!

Solen skiner som bara den här utanför och vad skönt det skulle vara att komma ut nu, men det är dumt att riskera något så vi får allt stanna hemma, jag får njuta av solen som strålar in här och lyser upp hela vardagsrummet :-)

Trevlig helg!

Postat av: Ingela

Nej så jobbigt! Hoppas ni blir friska och krya snart!



Ida verkar också ha fått en släng av förkylning/influensa tyvärr. Hon har klarat sig ända tills nu.



Krya-på-er-kramar från oss!



2009-02-20 @ 14:55:39
URL: http://ingelasdagbok.blogspot.com
Postat av: Lina

Krya på er

2009-02-20 @ 15:18:33
URL: http://filippamamma.blogg.se/
Postat av: Therese

Hoppas nu får en härlig helg ändå!

Krya på er.

2009-02-20 @ 15:59:13
URL: http://theresecarpenhammar.blogg.se/
Postat av: Nina

Hoppas att ni kryar på er i helgen! Kram

2009-02-20 @ 17:29:19
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: