Koka soppa på en spik

M kom hem med frossa idag och har lite feber, förmodligen har han blivit smittad av farmor som har varit jätteförkyld och haft över 40 grader i temp, och de är väldigt sällan sjuka. Och så även M, han har varit riktigt dålig en gång under de snart 4 åren vi varit tillsammans och det var när vi alla tre blev magsjuka här hemma.
Hoppas inte att han blir sämre och att vi blir smittade nu.
Han var inte så hungrig när han kom hem och sa att han skulle gå och köpa någon soppa, men jag var snäll och erbjuda mig göra en och han ville ha broccoli soppa, så sagt och gjort å kokade jag ihop en krämig soppa med grädde och ost i, hade i en vitlöksklyfta med så jag hoppas det är lite förebyggande mot förkylning som vi vill slippa. Soppan var superenkelt att göra (improviserade) och det blev supergott

Mätt och belåten är jag nu och snar ska jag hoppa in i duschen och sedan måla klart mitt andra lager med nagellack och sedan lägga mig i soffan med laptopen (och koppla till tv:n) och se på "familjen annorlunda" anytime.

Ha en skön Måndagskväll!


Postat av: ullrika

håller alla mina tummar för att det inte sprider sig till den kvinnliga delen av familjen...

2009-02-16 @ 21:47:34
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja det är kul o titta tillbaka på mag bilder, vi fottade magen varannan vecka från v 18 så det finns lite bilder



Hoppas ni blir friska hela familjen snabbt



Kram

2009-02-16 @ 23:11:08
URL: http://filippamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: