Ida Sjöstedt spring 2009


Underbart vackra vita och ljusa klänningar har Ida Sjöstedt skapat i sin nya vår kollektion och det är inte svårt att bli fascinerad.

Flera vackra klänningar som skulle klä en student till sommaren! Något svårburna är vissa men till midsommarfesten exempelvis är de perfekta.
Den första vita klänningen är så himla snygg med de fina volangerna bak i ryggen som känns väldigt modern, stilfull men samtidigt cool.
Den andra klänningen är en riktig tylldröm för en riktig prinsessa! men hade den slutat strax över knät så hade den varit helt perfekt enligt mitt tycke.
Den tredje klänningen är enkel men de puffiga ärmarna med volang är ju bara så snygga detaljer och det blir en snygg kontrast till den övrigt enkla dressen.
Den fjärde vita klänningen som är en draperad variant känns också så modern och snygg, älskar snittet.
Så om man är student 2009 så blir kanske inte valet av klänning svårt, för dessa fyra är ju helt underbara.

De andra två ljusa lång klänningarna i pastelliga färger är så vackra men också de som är mest svår burna, lätt att känna sig överklädd i de kanske om man inte är på ett riktigt festlig tillställning. Men de skulle absolut fungera som brudklänningar tycker jag :-)

Bilder: Ida Stjöstedt


Postat av: Therese

Ja Ida Sjöstedt gör verkligen prinsess-skapelser! dem två sista är ju hur vackra som helst men som sagt, svårburna.

Du, får jag fråga... Vad har du får skötväska? Jag har SÅDANA (i-lands) problem, hihi.

Angående Sagas rum så... Själva rummet finns ju men det är fortfarande proppat med massvis av annan skit så än på länge kommer hon inte kunna flytta in men jag inreder det flera ggr. om i huvudet och det gör förhoppningsvis att jag kommer veta precis hur jag vill att det ska se ut och slipper felköp.

2009-02-18 @ 16:01:04
URL: http://likie.webblogg.se/
Postat av: bente

Hej min vän som inte är lätt att få tag i..... saknar dig hör av dig puss

2009-02-18 @ 17:21:47
Postat av: Jill

Tvåan hoppas jag bära på mitt bröllop. Mitt rätt hår och make blir den perfekt. Ida är ju dock kända för sina små storlekar och denna är bara gjord i xs-m, så det kanske inte fungerar. Har lite större bröst nämligen och hade hoppats l skulle sitta bra där och sen sy in. Men visst är den en dröm, den och flera av klänningarna.

2009-02-19 @ 16:08:53
URL: http://www.wegerup.blogspot.com
Postat av: Frida

Håller med om att klänningarna var himla fina. Har svårt att se när jag skulle använda en som de ovan, så jag får väl nöja mig med att titta på bilderna :)

2009-02-20 @ 00:44:58
URL: http://friiidasfavoriter.blogg.se/
Postat av: marika

Hejsan! Jag kom in på din sida via google, vilken sida kan jag hitta dessa ljuvliga klänningar?

Mvh Marika

2010-04-17 @ 19:51:10
Postat av: Erika svarar:

Marika: Kul att du hittade hit :-)



Nu var u detta ett tag sedan, men det är klänningar från:



http://idasjostedt.se/

2010-04-17 @ 21:04:53
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: