Sobea tuttvärmare

Innan Elwira föddes så fick jag höra en hel del hemska historier om mjölkstockning och ville förhindra det så gott det gick eftersom jag ville att amningen skulle fungera.
Fick nys om Sobeas tuttvärmare som är de absolut bästa på marknaden, jag har heller inte hittat några likvärdiga.
Det var i Maj Elwira föddes och risken för att få mjölkstockning var så kart mindre eftersom det inte är lika kallt i luften då, men jag valde ändå att köpa ett par tuttvärmare, tog hellre det säkra före det osäkra.
Jag började amnvända dessa då jag var på BB när mjölken började rinna till och jag kännde mig som Dolly Partons lillasyster ungefär, eller som om man nyss satt in silikon ungefär- stenhårda och ömma boobs, minst sagt!
Då tyckte jag det var skönt med dessa stora och varma tuttvärmare. Sedan fortsatte jag faktiskt att använda dessa inlägg ett bra tag där i början av amningen.

Nu när Ludwig kom i Oktober blev det betydligt viktigare att tänka på att hålla boobsen varma för att förhindra mjölkstockning och jag har lyckas hittills och jag tror faktiskt dessa tuttvärmare hjälpt en hel del nu på hösten då det varit kallt.

Så jag vill absolut rekommendera dessa tuttvärmare för blivande mammor. Stora muka och varma och tvättas i 40 grader, helt suveräna är dom

5 kronor per såld förpackning skänkes till cancerfondens Rosa bandet Kampanj

Sobea tuttvärmare, stora, mjuka och varma och finns i flera fina färger, rosa exempelvis ;-)


Postat av: unique

Tack för alla dina tips. De är underbara =)

2009-12-09 @ 11:41:20
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Bella

har precis börjat följa din blogg...

Skulle inte du kunna skriva om vad du ska köpa till dina barn i julklapp?

2009-12-09 @ 12:08:13
Postat av: Linda

Bra tips!

Får tänka på det om det blir någon nr 2 i framtiden

2009-12-09 @ 15:14:44
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/
Postat av: Emelie&Hugo

Bra att du gillar dem - min bästa vän fick sådana på sin Babyshower häromdagen :-).

2009-12-09 @ 17:01:15
Postat av: Erika svarar

Bella: Kul att du börjat följa just min blogg i denna djungel ;-)

Vi har faktiskt ännu inte pratat om så mycket julklappar till E&L ännu.. är ute rätt sent med deras klappar!

2009-12-10 @ 16:40:17
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: