Fläskfilé med färska fikon

Jag var så sugen på att prova på någon kötträtt med fikon häromdagen och hittade tillslut ett enkelt recept som jag tyckte lät gott. Skippade dock anklever och hade enbart fläskfilé

 Gjorde heller inte riktigt samma sås eftersom den innehöll portvin och rödvin så ville jag helst skippa det eftersom jag ammar, förmodligen kokas den mesta alkoholen bort men för mig känns det helt fel det här med alkohol och graviditet och amning.
Känns bättre att vara på den säkra sidan och skippa alkohol helt helt för en kort tid av sitt liv. Serverade med några valnötter också för lite gott till. elwira tyckte också om fikon som hon glatt mumsade isig =)

Rätten blev riktigt god och fläskfilen tillsammans med färska fikon smakade riktigt bra och babyspenat och rå stekt potatis är alltid gott. Kändes lagom lyxigt såhär ikväll, dagen före nyår :-)

Receptet jag fick inspiation av och till större delen följde finns här

Postat av: Ingela

Mmm...ser gott ut! Skönt att Elwiras feber är bort nu :-)



Önskar dig och familjen ett gott nytt år!



Kram

2009-12-30 @ 19:46:32
URL: http://lifeofingela.blogspot.com
Postat av: sandra

Ja det såg riktigt gott ut, tror det var längesedan jag åt fikon.. Måste köpa hem det sen någon dag! Ja playdoh lera är något för alla :-) Hoppas ni får en bra kväll och ett gott nytt år imorgon! Kram

2009-12-30 @ 20:00:59
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Petra

såg mumsigt ut med fikonen där;)ja hur är det med alkohol nu när man ammar någon sa till mig att det var ok att dricka nått glas när man amma???men jag avstår helt är inte ens sugen på det!kram

2009-12-30 @ 22:50:33
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: