Förskola, bm besök och tystnaden

det blev lite små hektiskt här på morgonen då vi låg och drog oss i sängen lite för länge alla tre så det blev bråttom med frukost, på klädnad och allt annat som hör morgonen till.
Jag skulle iväg till barnmorskan och M skulle lämna Elwira på förskolan. Det var strålande väder när jag i rask takt begav mig till barnmorskan, så härligt!
Jag kom i tid och barnmorskan och jag kände på lill-sprattel i magen som ligger med huvudet nere och jag kände det lilla underbara huvudet, älskade bebis :-) Hjärtat lät fint och magen min växer som den ska, ligger strax över kurvan nu.
Alltid lika skönt att ha varit där och fått höra så många fina ord och att bebisen mår bra.

Efter besöket hann jag även möta upp M för mottagningen ligger inte så långt ifrån förskolan och så vinkade vi av lillan tillsammans Känns som det går så fort men skönt att hon snabbt verkar ha vant sig vid att vara där utan problem.

Just nu är jag själv hemma och har precis avnjutit en lång men sen frukost, hann knappt få i mig något i morse så magen kurrade minst sagt på vägen hem. Köpte med mig frukt från torget och det är härligt att gå där och välja bland en hel del höst frukt nu. Jag älskar plommon så det fick jag bland annat med mig hem.

Är ännu mer konstigt nu när jag är helt själv hemma utan både M & Elwira- nu är det ännu tystare, är verkligen inte van vid den här tystaden, men det är ganska behagligt faktiskt även om jag saknar Elwira direkt efter vi lämnat henne så försöker jag se det här som en skön egenstund, bara jag och fina magen. När bebis nr 2 är född så kommer det inte vara sån här tystad som det är nu :) men jag längtar efter att få höra de små bebisljuden nu. det gäller att ta vara på de olika härliga stunderna, och just nu försöker jag som sagt njuta av tystnaden

Sen frukost bestående av gott bageribakat bröd med smör & ost, apelsinjuice, yoghurt med solrosfrön & linfrön, plommon och melon

Godaste yoghurten! krämig och med god smak av jordgubb

Postat av: Therese

Mums nu måste jag ta och äta mer jag har varit uppe i 2 timmar och inte ätit bara druckit te. kram

2009-08-18 @ 11:07:02
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Vilken lyxig frukost :)

2009-08-18 @ 14:31:49
URL: http://smultronros.webblogg.se/
Postat av: ullisar

visst är det konstigt. första gången hemma helt själv höll jag på att få krupp och var tvungen att nypa mig själv i armen för att förstå att det var på riktigt!

2009-08-19 @ 01:17:37
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: