Bröllops helg!

I Fredags var det dags för mig, Marcus och Elwira att bege oss till Norrköping till min äldsta systers bröllop som var igår, Lördag.
På vägen blev Elwira åksjuk och kräktes en massa och vi blev tvungna att stanna bilen på vägen i regnet och klä av hela henne och linda in henne i en stor handduk som hon fick sitta i bilstolen, älskade lilla barn.
det var förkväll hemma hos mormor och morfar och när vi kom fram med en smått medtagen Elwira fick jag gå upp och duscha lillan och M "städa" bilen och tvätta bilstolen.
Elwira piggnade till i duschen och fick vara medd en stund under kvällen och äta lite mat. Det var massor folk som var hemma hos oss och kom och gick och minglade runt, trevligt med stor släkt :-)
Dagen efter, altså dagen D var hektiskt med de sista bestyren innan bröllopet när våran familj skulle göra oss iordning mm och det blev turbofart till kyrkan, men vi hann så klart.
Vigseln var jättefin och jag tyckte det var så fint att prästen även nämnde Viggo (Systers & Magnus son) när och talade så fint. Tårarna gick inte hålla tillbaka när jag såg min syster blev rörd framme vid altaret :-) De var så fina tillsammans och min syster strålade och såg ut som en riktig sagoprinsessa- otroligt vacker var hon, klänningen håret ja hela hon!
Elwira blev rätt snart uttråkad i kyrkan, men psalm boken var intressant ett tag och bläddra i men sedan tröttnade hon på den och att bara sitta still är inget för en 16- månaders tjej så M fick gå ut med henne ur kyrkan.
När de skulle gå ut ur kyrkan stod det att det var musiken "änglagård" som skulle spelas och började smått spelas men sedan bröts den av Chris Browns låt "forever" som dunkade på rejält i kyrkan! och Therese och Magnus dansade ut ur kyrkan! Wow! det det var verkligen inget man kunde förvänta sig, det var hel- grymt!

Efter riskastning mm när de kom ut ur kyrkan fick vi åka hem en snabbis för vi hade glömt några saker men sedan åkte vi till en fin herrgård där festen fortsatte.
Maten var supergod och hela kvällen var verkligen super lyckad. Det var mycket folk och glada miner hela kvällen, och det var minst sagt en dag som Therese och Magnus kommer leva länge på och alla gäster kommer minnas som en jättefin och lyckad dag.

Jag är så glad för min systers och hennes mans skull att de funnit varandra och nu gifts sig för de är gjorda för varandra!
Älskar dig kära syster (även om jag inte säger det alltför ofta) och jag önskar er all lycka i framtiden! - KÄRLEK


Elwira och pappa med psalmboken i kyrkan

Therese & Magnus blir man & hustru!

Toastmaster, vän till Therese sjunger så fint och ser ni lille Viggo som spanar :-)

Therese och Magnus, dansar ordagrant ut ur kyrkan till Chris browns "forever"!

Therese & Viggo

Så stiliga ihop!

Elwira och den vackraste bruden- min kära syster

Sisters 3. Ser ni "rymmaren" i bakgrunden ;-)

Jag, höggravid och min älskade M

Fin dukning och kul med tampar på bordet, med tanke på deras seglingsintresse 

Bröllopsdans!

Elwira och Viggo idag på brunchen, dagen efter bröllopet

Postat av: Therese

sötnos! Glöm inte din kamera när du kommer på tisdag! Det var Chris Brown- Forever :) vi dansade ut till, kramar

2009-08-23 @ 23:48:10
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Rövarmamman

Jätte fina bilder, e så kul att se på bröllopsbilder, då man själv är gift man vet lixsom hur mycket det pirrar för dem...:)

2009-08-24 @ 06:57:34
URL: http://roxenmo.se
Postat av: Ingela

Stackars lilla Elwira som blev åksjuk. Ida har blivit det en gång också, jobbigt och de blir ju så ynkliga. Men skönt att hon piggnade på sig senare!



Vilket lyckad bröllop! Häftigt med Uschers låt. De var verkligen jättefina och även ni så klart!

2009-08-24 @ 08:42:37
URL: http://lifeofingela.blogspot.com
Postat av: *Sofie*

Ni var JÄTTEFINA allihopa=) Så vackert du beskrev allt!

2009-08-24 @ 08:53:35
URL: http://frusofie.se
Postat av: Sandra

Åh vad fina ni var allihopa!

2009-08-24 @ 09:51:15
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vacker läsning,

bröllop är underbara!



Grattis till systern & maken,

ni var så tjusiga allesammans!



kramar

2009-08-24 @ 09:53:42
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Nicole - mamma till C

Du var ju uuuuuurtjusig & Elwira lika så

2009-08-24 @ 10:01:39
URL: http://nicoleb.blogg.se/
Postat av: Amanda

Underbara bilder. Väldigt vackert brudpar! ^^

2009-08-24 @ 10:34:18
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Vilka fina bilder:) Skulle inte heller kunna hålla in tårarna!

2009-08-24 @ 17:49:18
URL: http://sharpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: