V. 15

Det är så otroligt mycket som händer i magen och jag brukar läsa vad som händer i magen både på nätet och i böcker. Det är spännande! Det är väldigt lätt att hålla reda på vilken vecka jag är i då det lite komiskt följer kalendern, för nu är det vecka 15 och jag är i vecka 15 =) lätt att komma ihåg!


Bebis

Stor som ett äpple. Vikten har fördubblats sedan förra veckan, nu väger bebisen 50 g och är 9 till 10 cm mellan stjärt och huvud. Bebisen samlar på sig kalcium och skelettet blir hårdare och hårdare. Bebisen kan suga på tummen och är i princip färdigformad. Blodsystem, hjärta, ögon, öron, armar och ben finns nu klara i miniformat inför framtiden.

Mamma

Det börjar synas på en del att de är gravida. Eftersom bebisen tar kalcium från dig behöver du få dig lite extra, finns bla i mjölkprodukter.
 En del kvinnor känner svartsjuka, drömmer mardrömmar och är otrygga. Tala med din partner om hur du känner dig så han på bästa sätt kan finnas som ett stöd.

Postat av: Therese

Men Grattis! Hade missat att du väntade ett barn till! va kul!

2009-04-09 @ 21:43:06
URL: http://vittellersvart.blogg.se/
Postat av: Anonym

När jag väntade Filippa följde jag också veckorna=)

2009-04-10 @ 20:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: