Skärtorsdagen

Dagen började inget vidare för mig då jag vaknade  med både huvudvärk och illamående men nu känner jag mig bättre,så skönt.
Tänkte bege mig ut och få lite frisk luft snart och vi kanske stöter på några påsk kärringar också? :-)
Jag gick alltid påsk kärring när jag var mindre och vi var alltid väl förbereda med påskkort som vi målade (hur många som hellst) och klädde ut oss och sminkade oss, ja vi gick verkligen in för det där!
Kommer ihåg att vi hade en del "favoriter" som vi gick till som vi visste gav mycket godis eller pengar, bäst var ju att få pengar. Sen så var det vissa man inte gick till som var otrevliga eller aldrig bjöd på något utan bara tog emot kortet och stängde dörren.
Ett år hade vi med en hund som tillhörde en barndomskompis till mig, det var en cavalier king charles spaniel en svart och vit sådan och var värdens snällaste hund. Henne, Lady som hon hette klädde vi ut och hon fick bära sjal. Tror vi aldrig fått så mycket godis och pengar som då, det var verkligen ett hundtrick som fungerade ;-)

GLAD PÅSK!


Postat av: Linda

Å va skoj med ul.

Blev du flyttad många dagar med Elwira?

2009-04-09 @ 15:39:43
URL: http://ahren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: