Dr. Martens


Om någon nämner Dr Martens så tänker jag på de klassiska bootsen med snörning som man ser ex punkare i.
Så jag blev förvånad när jag såg att de även gör andra skor, mer i min stil och t.o.m ett par ballerina skor hitta jag.
 Dom rosa i lack är ju coola men en lite mer jag är ändå dom höga stövlarna i svart och mörkblått.
Och de är kända för sin sköna sula med luftkuddar som de har i alla modeller, så jag kan tänka mig att dessa stövlar är grymt sköna att gå i. 
Jag gillar klacken med, snygg och en bra 6 cm höjd. Perfekta att bara dra på sig när man har bråttom och springa iväg på stadig fot. i beskrivningen står det även att de passar för dom med något smalare vader, och det har väl jag.
Jättebilliga är dom inte 1695:- är priset på stövlarna. Å andra sidan kan man använda dom i många år eftersom skinnet och sulan håller hög kvalité

Sen är det det ju det här med färgval, jag tycker (konstigt nog) att de mörkblå är mycket snyggare av någon anledning.
Kanske för att jag redan har svarta stövlar och att det är just ett par Dr Martens som också ser coolare ut i någon färg... *hmm* och sulan är ju snyggare också. Ja blått skulle jag välja!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: