Kläder är lätt, mat kan vara svårt

I var och varannan blogg man kikar in på så bloggar de flesta om mat mer eller mindre och jag blir så sugen nästan varjegång när folk visar bilder på bakverk, pajer, middags recept och dylikt. Den måltiden som det verkar bloggas mest om måste väl ändå vara tacos? men det är ju också väldigt gott och lätt att göra, jag gillar att byta ut köttfärsen mot kycklingfile ibland, mycket gott.

Modebloggar i all ära, det är kul att läsa tycker jag men med just mode så blir jag inspirerad av nästan hela tiden via tv, nätet, tidningar, folk på stan etc och jag vet nästan alltid vad jag vill ha på mig och vad jag tänker in skaffa.  
Men med mat tycker jag det kan vara svårt att veta vad man ska äta till middag exempelvis och finna inspiration så man inte äter samma hela tiden. 
Samt med en fem månaders baby girl här hemma så vill man ju gärna att det ska vara relativt enkelt att laga om man är själv hemma dessutom, för att laga något avancerat till mig själv är det inte tal om- då blir det bara trist att äta själv.
Men när M är hemma eller om man har besök så är det mycket roligare att duka fint och laga något som tar mer än 30 min att slänga ihop.

Kläder är lätt men mat kan vara klurigt, jag måste helt enkelt leta upp nya mat bloggar och uppdatera mina recept tror jag nog allt.

En "blogg kokbok" borde tryckas, en kokbok från Sveriges bloggar med  personliga recept från olika bloggare- vad tycks om det?


Postat av: Tess

Jag är på, ska fixa en blogg först bara :)

2008-10-14 @ 12:35:00
Postat av: Jelena

Jätte jätte jätte fin blog. Den kommer helt klart bli en ny favorit. Super intresannt!! Sluta aldrig:)

2008-10-14 @ 12:51:07
URL: http://jelenakitanovic.blogg.se/ny
Postat av: Sarah

Hej!



Först och främst måste jag tacka för en mysig blogg! Inspirerande att kika in på. Visst var det så att du i vanliga fall jobbar i affär? Inom vilken kategori då (mode, inredning)?

Sen kan jag tipsa om arlas hemsida. Super bra sida med många recept som går snabbt och inte är krångliga. Prova Kelda såserna. Superlätt och jättegott!!

2008-10-14 @ 13:06:26
Postat av: Erika

Sarah: Tack så mycket! KUL! Jo jag jobbar i klädbutik vanligtvis. Arla hade jag helt glömt bort, tack för tipset! Ha det så bra

2008-10-14 @ 19:06:27
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Rebeccas.se

Det låter som en kul kokbok! :)

2008-10-15 @ 00:14:33
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: