Hälsosammare liv

Hu! nu är det aldelles bäcksvart ute och jag har tänt några ljus här jag sitter för att öka mys stämningen inomhus en aning. Brevid mig har jag godispåsen som ständigt förföljer mig.. eller jag förföljer den.
Sen jag slutade med amningen så har jag verkligen svullat i godis, glass, kakor bullar- you name it! Har alltid och  då menar jag alltid ätit mycket godis och skit men har försökt att inte svulla mängder tidigare, i allafall inte varje dag som jag gör nu.
Visst jag är smal av naturen men nu är det är inte min vikt jag tänker på. Är nöjd med min kropp hur den ser ut nu efter graviditet och amning, med tanke på att jag varken tränar alls eller äter speciellt nyttigt- för det är ju bara jag som styr hur min kropp ska se ut, jag kan ju inte begära att den ska vara vara super fit och tränad när jag knappt lyfter på baken!

En godis råtta är jag och kommer alltid att förbli! Men det jag nojar mig över är mest min hälsa.
Har alltid mer eller mindre rört på mig förut innan graviditeten eftersom jag hållit på mycket med hästar och jag gillar egentligen att röra på mig, vara aktig och framförallt känna mig stark! 
Men just nu känner jag mig allt annat än stark- mina armar är smala utan en muskel, ja hela min kropp saknar styrka och spänst helt enkelt.
Folk kan tycka "men du är ju så smal" ja ja jag är smal- men jag vill inte bara vara smal och slapp, vill att kroppen ska vara mera "fit"

Innan jag ens vill börja tänka på någon form av träning så ska jag först och främst ta tag i min kost, jag måste ju börja någonstans. Ska inte börja banta eller något om det var någon som trodde det, nej det är det sista jag behöver.
Men att äta nyttigare kan man ju inte kalla banta. Banta är väl när man medvetet äter mindre? I varjefall jag ska inte äta mindre snarare mer men nyttigare.
 Sötsaker kommer vill jag inte plocka bort helt men ska nu försöka att enbart svulla på helgerna istället :) och i veckodagarna måste jag hitta alternativa snacks.

Jag vill förbli en pigg & glad mamma! såå önska mig lycka till =)



Postat av: Ingela

Låter jättebra! Jag önskar lycka till! :-)



Att du är smal av naturen ska du vara glad för, verkligen. Jag hade inga problem med att hålla vikten när jag var yngre men med åren så blir det svårare och svårare. Märkte skillnad efter 25 års ålder och ännu mer skillnad efter 30 års ålder. Och det onyttiga man stoppar i sig kan ju sätta sig inne i kroppen även om det inte syns utanpå. Jag äter bra mat på vardagar och unnar mig lite gott på helgerna.

2008-11-15 @ 18:47:43
URL: http://ingelasdagbok.blogspot.com
Postat av: Petra

Hoppas det blir som du önskar! Vet man hur skönt det är att ha muskler och lite "pump" i kroppen vill man ju tillbaka till det tillståndet =)

2008-11-15 @ 19:19:26
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Maria

Jag vet precis vad du menar- jag är åxå smal av naturen men det är ju inte det som är grejjen. Jag vill åxå se fit ut! Men med en man som jobbar kvällar är det svårt att honna/kunna träna :)

2008-11-15 @ 19:52:34
URL: http://mclachlan.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag är undersköterska- jobbar extra på äldreboende och på min avdelning på sahlgrenska. Det är skönt med liiite extra inkomst :)

2008-11-15 @ 20:07:40
URL: http://mclachlan.blogg.se/
Postat av: Thina

Lycka till! :)

2008-11-15 @ 21:22:00
URL: http://superthiniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: