Vissa dagar går extra fort

Den här dagen har verkligen flugit iväg, var tog den vägen liksom? Jag, M och Elwira var de bland de sista kvar på stan idag och både jag och M var försenade med maten så det blev att äta ute.Jag valde supergod grillad lax och såsen till var riktigt mumsig.

Vi var på en låångt besök på BVC idag, det var familjegrupp och temat idag var "olycksfall" tyckte dock inte de tog upp någonting anmärkbart det kändes bra att bara där. Fick ett tips om dörrstoppar som finns att köpa på ikea som man hänger uppe på dörrarna så de aldrig kan klämma sig och det lät ju riktigt bra, så någonting fick jag med mig idag ;-)
För att inte ha vassa föremål framme och att de stoppar allt i munnen är ju rätt logiskt, det var ungefär sånna exempel de tog upp i dag nämligen.

Sedan var det dags för vägning och mätning och Elwira fick beröm för sin fina kruva, duktiga, duktiga tjej! Mamma blir så glad vill jag lova. Jag trodde nästan att hon skulle ha dippat i vikt för första gången idag eftersom hon är så aktiv men så var det alltså inte, och det var toppen.
69,5 cm lång är hon nu och väger över 8 kg vilket är mycket bra.

Och två stycken vaccinsprutor fick hon idag dessutom, prevenar 2:a sprutan och en annan obligatorisk som jag inte kommer ihåg namnet på. Så två plåster på de knubbiga små benen fick hon- så sött!
Men lite ont gjorde det allt, den första gick bra men när hon skulle ta prevenar på andra benet ja då var det inte kul längre och blev lite gråt men det gick över snabbt. 

Efter BVC gick vi till pappa som jobbade och var i butiken ett par timmar och efter han slutat gick vi en sväng på stan och handlade lite.

Jag, M och Elwira var de bland de sista kvar på stan idag och både jag och M var försenade med maten så det blev att äta ute. Jag valde supergod grillad lax och det var en riktigt mumsig sås till.

Somsagt den här dagen har verkligen flugit iväg! vi kom inte hem idag förens vid halv åtta ungefär så då var det bara att ge lillan mat, sätta på  pyjamasen och bums i säng med henne. 
Vi brukar natte henne runt åtta halv nio på kvällarna för natten och det tycker jag är en bra tid och fungerar finfint.
Hon är så söt för hon vet exakt vad det är frågan om på kvällarna när jag lägger ner henne i spjälsängen så tar hon tag i sin lilla giraff till gosedjur, stoppar fingrarna i munnen och lägger sig på sidan och somnar på någon minut- lätt som en plätt. 

Är sugen att se någon film nu ikväll, kanske går någon bra på tv? ska kolla upp det nu.

Natti natti!
 

Postat av: Lovisa

Du har fått en award i min blogg för att jag gillar din blogg och hur du hann med den så pass mycket som du gjorde i somras trots barn :)

2008-12-18 @ 09:13:32
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Ja det kan jag förstå. Jag hade aldrig kunnat tänka mig ett liv utan mina hästar!

2008-12-18 @ 11:13:12
URL: http://gabbylita.blogg.se/
Postat av: Sara

Vi har inte heller någon sänggavel, men vi letar förfullt. Ha en trevig dag :-)

2008-12-18 @ 12:26:33
URL: http://sarasdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: