Lyckat bak kräver planering

Håller på att letar upp några recept innan filmtittande med M nu ikväll. Vissa recept  som jag bara måste göra nu i jul. Ska skriva en inköpslista på alla ingredienser som ska skaffas till mitt julbak - det är ju en hel del som behövs! och listan börjar redan bli lång...
Det jag planerat är att baka lussebullar, olika sorters kola och ett pepparkakshus och godast av allt rocky road MUMS!
Det värsta jag vet är när man är hemma och tror sig ha alla ingredienser och sedan när man väl sätter igång så är det något som fattas, finns det något er störande än att behöva rusa till affären och skaffa den där lilla saken som fattas? i samma förstund försvinner den där lusten.. så lyckat bak kräver planering :-)

Två fina böcker som skulle passa mig perfekt är dessa som jag kikade på i en bokhandel inne i karlstad då vi var där för ett tag sedan;
A piece of cace & Pepparkakshus & mera julbus
     


Postat av: Anonym

Heeeeeeejj!! de var länge sen,,, kul att jag hittat din blogg. Det var ju så länge sen jag prata med dej nu. så himla fin flicka du fått hon brås ju på mamma =) jag har nominerat din blogg,,, kolla in min blogg så får du se. jo det är jobbigt med julbak,, jag har bakat chokladmuffins, snickerskakor och nougatrutor,,, det får räcka,, det är så jobbigt att baka särskillt om man gör allt på en gång. hur är det med dej då?

jag går lärling hos en tatuerare här i lycksele.. har inga tatueringar själv men jag tycker om konstformen,, det är inte lätt vill ja lova.

ha det bäst



/ din kusin Pallan

2008-12-20 @ 21:59:45
Postat av: Anonym

Åh så smarrigt! Jag bakade leilas saffransskorpor idag, fin present att ge bort =) Jag är så nyfiken på rocky road, den verkar så god!! Kom gärna med ett utlåtande!

2008-12-20 @ 22:59:39
Postat av: Erika

Pallan: Åh vad kul att du hittade hit =) allt är bara bra här, hur är det själv? du skrev inte ut din blogg så nu hittar jag inte dig :(

2008-12-20 @ 23:56:15
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Alina

tack så mycket! :) Godnatt!

2008-12-21 @ 00:02:33
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Fridas favoriter

Håller med om att det är viktigt att ha alla ingredienser hemma, inte roligt att ha kommit halvvägs när man inser att det saknas bakpulver! ;)



Det går faktiskt över förväntan med köpstoppet! :) Inte så att jag inte shoppar något (där är vi inte riktigt än...), men jag har inte köpt några kläder denna månaden! Det är ganska duktigt med tanke på att jag bor och jobbar i stan, nära alla "farliga" butiker, och därutöver alla tips man ständigt får på nätet... Vi får väl se hur det går när julrean börjar ;) Kram

2008-12-21 @ 00:33:53
URL: http://friiidasfavoriter.blogg.se/
Postat av: HannahSthlm

Vill passa på att önka dig och dina söta famil en GOD JUL. Kommer skriva ett God Jul inlägg på min blogg innan jag kastar mig på planet idag till Teneriffa men detta är nog min sista chans att hinna skriva en personlig jul-hälsning:)! Kram.

2008-12-21 @ 07:43:07
URL: http://www.hannahsthlm.se
Postat av: Maria

Ojj då, glömde ju meddela att jag bytt mail.



[email protected] :)

2008-12-21 @ 07:53:06
URL: http://mariaristo.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej!

Ville bara säga att jag tycker att din blogg är supermysig! Gillar blandningen av barn, mat mode och annat.

Tänkte passa på att fråga om du är nöjd med din cashmere tröja från Best?

kram från Åsa

2008-12-21 @ 10:02:30
Postat av: Erika

Åsa: Tack så mycket, jätteglad blir jag! Jag fick tyvärr reklammera den tröjan trots jag knappt hann använda den då den blev väldigt noppig och gick även hål i ärmen på den :/ min syster fick också reklammera sin för hennes noppade också en massa.

Beställde förra året en grå cashmere tröja som jag är supernöjd med därifrån men den från BEST från årets katalog var inte alls samma, och så är den även tunnare i kvalitén Så jag vill absolut inte rekommendera den- tyvärr. Kram till dig

2008-12-21 @ 10:28:10
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: catya

jag är dödskär i leila, hade gärna bott ihop med henne och fått äta massa gott hela tiden ;)

2008-12-21 @ 10:48:31
URL: http://catya.blogg.se/
Postat av: Ingela

Jag har Leilas bok och jag älskar den! Kan verkligen rekommendera den! Jag har gjort hennes saffransskorpor och funderar på att även göra sockerkakan med saffranssmak!

2008-12-21 @ 12:16:31
URL: http://ingelasdagbok.blogspot.com
Postat av: Åsa

Tack! Nu vet jag att jag INTE kommer beställa den. Har också den grå från förra säsongen och hade hoppats att den från best skulle vara lika fin.

Trevlig kväll!

2008-12-21 @ 18:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: