Den kluriga klappen

I vanliga fall när jag ska köpa någon julklapp så bestämmer jag mig INNAN vad jag ska köpa så att jag slipper virra runt på stan och stressa, för det är nog det värsta jag vet.

Den svåraste klappen är då alltid till min älskade M för han önskar sig ALDRIG något men jag vill ju så klart ge något fint för sakens skull. Sitter här och funderar på vad han fått tidigare, förra året fick han en ipod av mig som han blev jätteglad över. Ett år gjorde jag ett häfte med olika "kuponger i" och så köpte jag en lyxig massageolja på en skönhetssalong och gav han kroppsmassage utförandes av mig, biobesök, och en valfri middag.
En julklapp behöver inte vara avancerad eller dyr tycker jag det är ju faktiskt tanken som räknas men jag vill att klappen ska vara användbar och betydelsefull.

Årets julklapp är ju en upplevelse och det tycker jag är toppenbra att ge i julklapp, för det är något man minns hela livet.
Dyrare kanske men absolut uppskattat!

Pratade med kära Bente i förrgår och hon tipsade mig om att förstora upp ett foto på Elwira och M, och DET är precis vad jag ska göra. Vi har ju ett porträtt på mig som gravid och nu även ett fint porträtt på Elwira som vi tog när hon var sex månader i en ateljé här på stan. Så ett fint fotografi på M och Elwira skulle vara jättefint att hänga ihop.
Inget av porträtten är på väggen ännu eftersom jag fortfarande är osäker på vart jag vill hänga de, men bra var ju det för då ska jag vänta tills porträttet med M är klart =) Det kommer nog bli uppskattat!


Postat av: Anna

Åh men det blir ju en toppenklapp! Jag ska ge sambon o mig en förlovningstavla ifrån Minna Illustrationer :)

2008-12-11 @ 15:41:15
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: Anonym

roligaste julklappen tycker jag är att köpa till sin andra hälft=) ibland kan det vara svårt att komma på, men det går allt.



Hoppas "upplevelsen" blir rolig=)

2008-12-11 @ 22:27:33
Postat av: Erika

Anonym: Ja det tycker jag också eftersom den lägger jag alltid ned lite extra krut på :)

2008-12-12 @ 09:57:48
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: